Glad påsk…..

Glad påsk syrran. Jag älskar dig!

Glad påsk syrran. Jag älskar dig!

Nu tar jag ett par dagar påskledigt från bloggen. Men ”fjolåret” kommer rulla på, så dagbokstext kommer ni kunna läsa! Ta hand om er. Själv ska jag bara vara tillsammans med mina grabbar.

 

19 april 2013

Inatt sov pappa hos dig och ni hade haft en kämpig natt då du kräktes upp sondvällingen du fick på natten. Det hade varit mycket vakentid för er. Även morgonens mediciner och Proviva-dos ( ung 10-15 ml, du får detta för att magen ska ha något mer att jobba med än bara mediciner) hade kommit upp…..och sen även på eftermiddagen. Din feber har stigit och du har högre puls och blodtryck än tidigare. Brorsan och jag hade en kämpig dag hemma med mycket bråk och tråkigheter…..men vi ska väl på något vis vara glada över det- så att han inte håller allt inom sig. Men bråken gjorde att jag inte kom och löste av pappa förrän sen eftermiddag. Du sov som en stock från 14.30-18 – inte konstigt med tanke på natten och din nya infektion. När du vaknade hade du 39 i feber och fick då Alvedon – intravenös denna gång (alltså in i cvk’n) för att du säkert skulle få behålla det. Så togs ett virusprov via en lång tops i näsan. Halvpoppis såklart, men det gick fort och sen kom korgen fram och du valde klistermärken och en reflex. Sen blev det rumsbyte, då vi ju är isolerade. Rummet vi lämnade hade inte ”sluss”, men nu är vi på rum 11. Fördelen med slussrum är att dusch och toa finns inne på rummet. Innan vi rullade över (vi satt gott i sängen, så fick två ssk köra oss!) så frågade du ssk ”finns det tv på det nya rummet”? Det är rätt Meja, man vill ju inte byta ner sig! Väl på plats, satt du länge länge och pysslade med klistermärken du fått på posten av farmor och farfar.

Bakterien du har i tarmen (det är konstaterat, chlostridier tror jag de heter) gör att du har gröna diarréer och ganska ont. Ett antal blöjbyten blev det under kvällen, men du är så duktig Loppan!

Du var inte så pigg på att sova, så vi låg och kollade på Let’s Dance tillsammans! Först vid 22 somnade du till slut. Vi hoppas nu på en lugn natt. Ssk och jag har kommit överens om att vi avstår välling ikväll och natt och provar imorgon igen istället!

Pappa och Filip har haft en jättebra kväll därhemma har jag fått rapporter om, härligt! Är så glad att jag har er 3!

3 thoughts on “Glad påsk…..

      • Härligt att höra! Två barn (en förra veckan och en denna) har haft magsjuka och vi hoppas det inte sprider sig mer. Så ni har valt en bra vecka att vara lediga på. Kram till hela familjen!

Kommentera

