PERMIS!

22 april 2013

Idag var det en tuff lämning på förskolan. Brorsan har svårt med avsked nu och ffa på måndagar, då han ju haft pappa eller mig hos sig ”hela dagar”. När jag väl kom hit så bad du mig att ”gå härifrån”. Förstår så väl att det är något i kroppen som ”stör” dig och att du egentligen inte alls vill att jag ska försvinna – men jag skulle ljuga om jag sa att det inte känns jobbigt att höra det! När du lugnat ner dig och vi var ”vänner” igen, berättade pappa och du att vi skulle få åka hem på permis några timmar! Så lite efter 12 körde vi hemåt! Först satt du vid köksbordet och byggde med Filips ”plus plus” . När du sov middag (du hade lite svårt att komma till ro, inte så konstigt- helt plötslig är du hemma igen) gav vi dig div mediciner och välling. Pappa slog in en spik högt uppe på väggen ovanför sängen, där vi hängde en galge på vilken vi hängde på vällingen….här har vi ju ingen droppställning. Gällande vällingen, gäller det att värma den lite lagom mycket, se till att den rinner lagom fort…..det är lite fix och trix helt klart!

Direkt jag fick veta att vi skulle åka hem, så skickade jag förresten ett sms till förskolan – så att Filip skulle få förberedas på att du skulle vara hemma en stund.  

När du vaknade var du väldigt orolig och du ville byta blöja HELA tiden. Vi gav dig oxynorm (smärtstillande) i sonden, men det tar ett tag innan den verkar. Fasen vad du har det kämpigt Meja och det är svårt när vi inte kan hjälpa dig fullt ut. Som bäst mådde du när det var dags att åka tillbaka……Filip fick ge dig en kram i bilen – UNDERBART!!!!!

Nu sover du gott och du och jag har haft fina timmar här då vi sjungit mycket, pysslat med klistermärken, läst mm. Kvällssköterska är en av dina favoriter, en riktig ängel! Nu har du förresten nästan kala tinningaroch en kal fläck på huvudet…..men detta att du kommer vara helt kal snart, det är en världslig sak som Karlsson på taket säger! Du är vår kämpe, vi älskar dig!

Kommentera

