Gårdagskvällen…..

När jag skrev gårdagens inlägg hade grabbarna redan gått över till grannarna. Jag satt och väntade på att en rabarberpaj skulle bli färdig i ugnen samtidigt som jag skrev. Gick över till övriga 10 med tårar i ögonen (eller snarare tårar som trillade….), men blev snart varm i hjärtat då jag såg Filip studsa runt på studsmattan med övriga barn. Han är så GLAD vår prins. Han saknar sin syster och pratar om henne varje varje dag, flera gånger om dagen – men ändå verkar han njuta av livet. Det gör att mitt liv blir enklare att leva. Det är så fint att se hur fin han är mot de andra två ”småsyskonen”. Hur mån han är om dem, precis som han var mot sin egna lillasyster. Vår prins har tvingats växa så mycket. Vi märker hur han, liksom vi, värdesätter andra saker än tidigare. Hur han njuter av att vara nära människor han tycker om, och hur han visar dem detta. Så ofta han säger till oss (och fler i hans närhet såklart) att han älskar oss. ”Men mamma. MEST älskar jag Meja”. Finaste Filip…..du är världens finaste och varmaste storebror.

 

1 maj 2013

Inatt sov du gott Meja! Efter att hsv var här vid midnatt så bajsade du, men pappa och jag gjorde ett REKORDSNABBT byte- så du kunde snart somna om! Fille ropade in mig innan morgonbesöket av hsv, så jag hörde inte ens när de kom.

Vid frukosten (du ville inte ha något), så delade du ut kramar hit och dit och så sa du ”jag tycker om brorsan” – fina fina ni!

Förmiddagen gick, jag var iväg och köpte en kruka och några växter till trappan. Brorsan var ute och lekte och pappa åkte till Byggmax. Ja vi var inte borta samtidigt såklart……

När jag skulle koppla på välling vid 15 (du sov), så var det backflöderskrångel igen -suck! Trots lägesändringar var det SVÅRT, men till slut kom det en droppe och den räckte som väl var. Men tyvärr vaknade du och ville inte alls sova mera…..det är kämpigt att vi måste ”störa” dig när du sover. Men för att hinna få i dig dygnets alla mål, så måste vi. När vällingen gått in (tar ca 45 min), följde du med mig ut. Jag planterade växterna och du satt i vagnen. Du var på ett strålande humör och verkade tycka det var skönt att få vara ute!

Glömde nästan, tidigare på dagen så stod du självmant x flera vid soffbordet! Helt underbart Loppan!!!!

Du fick oxynorm imorse, men det är enda gången. Du har bajsat x flera, men du verkar inte ha så ont i magen längre vilket är härligt.

Ssk kom hit vid 12 och 18 (sen 24 och 6) och det gick jättebra.

Krångel med backflöde blev det även vid kvällsmålet, men då gick du med på att ta ett par skedar yoghurt (då finns det ju något att ”suga upp”) – detta ”tricket” är ju dock svårt att ta till när du sover…..

Tyvärr hade Filip en JOBBIG sista timme även ikväll…..vår store lille kille. Men för dig Meja har det varit en BRA dag idag!

 

2 thoughts on “Gårdagskvällen…..

Kommentera

