Hur bus kan göra mig lycklig…..

Storebror har ju tvingats bli så mycket större än han borde. Häromdagen när jag hämtade honom på förskolan, fick jag reda på att han gjort ett litet bus (rätt oskyldigt sådant dock). Missförstå mig rätt nu, men någonstans inom mig jublade jag – så skönt att han ibland är en helt vanlig ”snart 6-åring”. Givetvis uppmuntrar jag inte honom till liknande bus, vi försöker absolut att ha samma regler som i ett ”tidigare liv” – men inom mig njöt jag.

För när kvällen kommer och han pussar upp mot taket och säger ”godnatt Meja”, då är han långt ifrån en vanlig ”snart 6-åring”.

 

Onsdag 8 maj 2013

Lämnade brorsan på förskolan lite innan 8 och det gick hur bra som helst. Han hade med bilderna på celler mm idag, då kontaktsköterskan och han idag ska berätta för alla kompisar om din sjukdom.

När jag kom till pappa och dig märkte jag att du inte riktigt ville använda din vänstra arm. En doktor var inne och kände lite på den, hon kunde inte känna något konstigt,men ville att en röntgen skulle göras om smärtan och inaktiviteten fortsatte. Du somnade vid 12.15 och en stund innan dess åkte pappa till Allum för att köpa strumpor till honom och mig……Nästan varje dag har vi märkt att vi haft trasiga strumpor på oss…..Någon ordning får det vara 😉 Jag åkte för att hämta brorsan vid 15-tiden och du sov du fortfarande! Först vid 16 hade du vaknat! Fille hade haft en jättefin dag på förskolan och han hade berättat och förklarat för kompisarna, tillsammans med sjuksköterskan.

Siri kom in till oss och åt pannkakor, sedan blev hon kvar tills det var dags för henne och brorsan att sova!

Givetvis ringde vi och sa godnatt till pappa och dig, vi pratade på Facetime- så gott att kunna se varandra. Senare hade du haft jättejätteont i din arm, så då hade röntgen kommit upp och tagit bilder på dig.

Förresten, på förmiddagen var en av överläkarna inne hos oss och han var lite ”irriterad” över att du åkt på en infektion då dina blodvärden gått upp så fint. Preliminär start på behandlingsblock två är nu istället på fredag,  förutsatt att de får bukt på infektionen.

Vi älskar er!

4 thoughts on “Hur bus kan göra mig lycklig…..

Kommentera

