Idag kan det vara en stor dag för storebror!?

…..för kanske kanske tappar han sin första tand 😉 Den har varit lös i över 2 månader, men han har inte alls velat vicka på den. Igår märkte vi dock att den var väldigt väldigt lös. Han var lite bekymrad över att han skulle tappa den under natten och råka svälja den. Försökte lugna honom genom att säga ”jag har ju tappat alla tänder som man ska tappa, men jag har aldrig tappat någon nattetid”. ”Nej, men det betyder inte att jag inte kommer göra det mamma”. Och där var samtalet kring tanden över.

Kan se dem framför mig. Om Meja hade varit hos oss hade de stått framför spegeln i hallen och spanat på hans lösa tand. Givetvis håller de varandra i handen. För sådana var de. Jämt. Det är ingen efterkonstruktion. Filip och Meja var ALDRIG ovänner, slogs aldrig. De höll varandra i handen.

Här är de. En Filiphand, en Mejahand.

Här är de. Två händer som alltid var flätade till en.

 

Söndag 12 maj

Inatt hade du råkat dra ur sonden, så det fick bli ännu en ny…….På förmiddagen hade pappa och du suttit ute i köket och pysslat – ni hade gjort armband till oss alla 4 samt målat! Mysigt! Du hade kräkts en gång, men det berodde nog på att du fick mat lite tätt. Iom att du var utan sond vid morgonmålet – så fick du kommande mål lite tätare, så att dygnets alla mål skulle ”hinnas med”.

Brorsan sov till 9.40 idag, var då tvungen att väcka honom då det ju är fotbollsskola på söndagar! Vi tog sällskap med Anders och Elias. Fille var supernöjd även idag! Åt lunch efteråt och sedan fick han vara hos Elias medans jag åkte hit till sjukhuset för att byta med pappa. Du och jag har kollat på film, pratat med mormor och morfar på Skype, ”lagat mat” vid leksaksspisen, du har åkt runt på en stor tramptraktor som finns här. Du stod upp länge och du tog till och med några steg igen – härligt!!!! Förresten, när jag var med Fille på fotbollen, så blev jag lite bitter och kände att livet är bra orättvist mot oss. Pappa borde vara med och träna Fille och de andra barnen och du skulle vara med och springa runt bredvid planen. Men efter att jag varit arg/ledsen ett tag – så tog jag nya tag.

Dagens värden är förresten Hb 94, LPK 3,6, TPK 194, Neutrofila 1,6, CRP 160. Så imorgon körs behandlingsblock 2 igång Meja! 8 dagars guldmedicin. Det kommer bli TUFFT att se dig brytas ner igen – men det är ju enda vägen som gäller så att du blir FRISK!

Klockan har gått och jag har precis hjälpt dig med en hibiscrubdusch och du var superduktig älskling! Vi har två riktiga kämpar till barn!!!!

Du somnade gott vid 8 och jag hämtade mig då lite kvällsmat och såg på ”Mästarnas mästare”.

12 maj förra året. Enligt mig, ett av de finaste korten vi har på Meja.

12 maj förra året. Enligt mig, ett av de finaste korten vi har på Meja.

 

 

 

4 thoughts on “Idag kan det vara en stor dag för storebror!?

  1. Du skickade den här bilden på meja till mig för ett år sedan och håller med om att den är alldeles underbar! Jag börjar le och småflina varje gång jag ser den (om än med tårar i ögonen vissa gånger)… Det är en bild som är så full av liv! Även den övre bilden är underbar! Puss & kram!

  2. En fin bild på Meja 💕 Så söt, fnittrig å lite full i 17 – så som tjejer i den åldern kan vara 💕 Kramiz

Kommentera

