Fortsättning på gårdagens inlägg

Igår när jag skrev om tuppen hörde jag ju min vän Theréses asgarv i mitt huvud. Hennes kommentar här på bloggen var;

”Hahaha! TUPP!? Vad har tuppen för anledning att lägga en peng och sen inte ens ta tanden? Riktigt roligt, var orden! Jag har inte glömt att du in i allt det jobbiga förra året plötsligt kunde skratta åt nåt som hänt. Sånt kan inga vackra Carpe Diem-ord i snirkliga bokstäver på väggar pränta in i folks huvuden om de inte från början är funtade som du. Och även om jag grät en skvätt av dagens inlägg (som vanligt) så blandades det upp av ett härligt asgarv. Blir fnissig när jag tänker på den där tuppen. Tror nästan vi måste införa tuppen här hemma. Ingen tand är ju tappad än. 😉
P.S Jag tycker som du när det gäller Håkan. Vi kan söka skydd ihop om mobben blir för stor.”

Nu du Therése, min älskade Micke och andra som garvat åt tuppen………Kan inte låta bli. MÅSTE berätta en sak för er. TUPPEN FINNS PÅ FLER STÄLLEN! Fick igår följande sms från en vän i Bohuslän;                                                                    ”Kan bara säga att tuppen kom till Bohuslän också, och lämnade pengar i glaset med vatten + att tanden låg kvar…..Detta har jag fört vidare tills tandfén dök upp som ett nytt fenomen…..”

Länge leve tuppen!!!!! 1-o till mig Therése! Tack förresten för dina fina ord i kommentaren. Skratt ligger nära gråt och för att orka gråta måste jag skratta. Om någon undrar, så var T och jag kursare och pluggade mycket ihop, alltid skrattat otroligt mycket ihop och jag vet att hon inte tar illa vid av att bli ”uthängd” såhär (har fått godkännande dessutom).

Så härligt att skratta och jag önskar att huvudet enbart var fyllt av glädje och tuppar……Men mina tankar är idag tyvärr inte bara hos tuppen. Med glädje tänker jag idag på min morfar som fyller 89 idag. 89 är inte illa. Still going strong. Med sorg tänker jag på L, ni vet hon som skrev brev till tandfén. Idag är det hennes 12-årsdag. Jag hoppas hon har stort kalas med Meja och alla andra änglabarn. Extra kramar till er idag – mamma Camilla, pappa M och lillasyster A  som ”firar” andra födelsedagen utan.

 

Tisdag 14 maj 2013

Idag hade du vaknat redan vid 6 pga att du kräktes lite. Lite senare en gång till…..När jag kom hit var du dock på ett STRÅLANDE humör! Jag hade med några pussel som Sofia tänkt slänga och dessa började du lägga direkt! Ni hade haft en bra natt pappa och du och lika var det hemma, Fille har inte haft ont i örat alls!

Clownerna kom och hälsade på dig idag och det blev ytterligare framsteg – vi gick ut till dem och du smällde såpbubblor som de blåste (de har giftfria….)!

Igår sattes en av två antibiotika ut och nu får du både alvedon och oxynorm bara vid vid behov istället för regelbundet.

Pappa åkte och hämtade brorsan redan vid 14 för att han skulle hinna vara här ett tag. När han kom hade han med presenter till dig (som han köpte igår efter sitt läkarbesök); en rolig studsboll som blinkar och en Herr Nilsson, en go mjukisapa! Så gick vi alla 4 ner till lekterapin och det tyckte du var  ROLIGT! Du fann flera Pippi-figurer och du var inne i den fina lekstugan som finns där. Uppe på avdelningen åt vi middag tillsammans i köket- du åt återigen bara lite ketchup….

En stund senare åkte Filip och jag hem och pappa och du hade en mysig stund innan det var dags att sova. Men du, numer finns Villa Villerkulla på ditt rum!!!!! En från lekterapin kom med ett tält som pappa satte upp, så där inne satt vi och lekte innan brorsan och jag åkte hem!

Nu är 2 dagars guldmedicin avbockade! 6 dagar kvar på dettablocket! Du har haft en jättefin dag älskling och vi njuter av varje sådan!

Herr Nilsson följde med ner till lekterapin, liksom alla slangar.....men när det var mediciner hela tiden var det bara att ta med droppställningen.

Herr Nilsson följde med ner till lekterapin, liksom alla slangar…..men när det var mediciner hela tiden var det inget annat att göra än att ta med droppställningen.

 

2 thoughts on “Fortsättning på gårdagens inlägg

Kommentera

