Gårdagens inlägg

Fick igår flera sms om att inlägget var otroligt jobbigt att läsa. Har ju tidigare skrivit att jag inte förskönar något. Önskar att det var så att jag beskrev händelser som ”värre än de var”, men så är det inte. Det som hände förra året var vi med om och det som händer och sker med och kring oss nu är vår verklighet.

Vad ingen kommenterade igår var att text och bilder hamnade lite galet – det strulade lite igår när jag skrev och såg först idag hur galet slutresultatet blev. Men nu är det åtgärdat. Kan nog i detta fallet inte skylla på min dator, som sjunger på den berömda sista-versen – utan det var internet som var segt och ”struligt”. Ytterligare en sak som blev galet var att jag igår visst trodde att det var 17 maj! Så gårdagen 2013 hände idag och idag skriver jag gårdagen 2013 😉

Solen strålar ute och jag ska ge mig ut och njuta av det fina vädret. En kort stund innan storebror ska hämtas från ett kalas. Njöt en timme på förmiddagen med, då jag stod och kollade på Fille och andra härliga grabbar som hade fotbollsträning. Första cupen nästa helg. Det är stort! 3-mannalag, 2 x 6-minutersmatcher och inga mål räknas. (Det har hänt lite sedan jag började. Min första träning visade sig vara en match, 7-mannalag, 2 x 25-minutersmatch och vi förlorade nog med en 20-0.)

Ang fint väder. Vet inte hur många sms vi fick förra året i stil med ”hoppas ni har en fin helg”, ”hoppas ni kan njuta av det fina vädret”. Är det helg? Är det fint väder? Och NEJ vi kan inte njuta, vi är instängda på ett sjukhus och har så varit x antal dagar/veckor…….När folk pratade om att sommaren var över, hade vi knappt märkt att det var någon sommar. Förstår att sms skickades i all välmening. Vill inte trampa någon på tårna, det är inte det jag är ute efter. Men det finns mycket att säga kring omvärlden och hur olika olika personer vågade/ville/kunde/valde att ta och ha kontakt med oss. Orkar inte läsa igenom detta sista stycke, då om jag gör det säkert försöker hitta bättre formuleringar och det har jag inte tid med nu – då jag faktiskt vill ut i solen när jag KAN. Tar med mig Mejas superkrafter ut, så kanske jag till och med orkar ta en rond mot ogräset.

 

Torsdag 16 maj 2013

Du har sovit gott inatt älskling. Ssk som var här inatt är verkligen tyst som en mus och snabb som en vessla! En av favoriterna, helt klart! Du sov till lite efter 8 och sen klädde du på dig och fick lite välling. Så pratade vi med pappa och kom överens om att han tar en hemmadag och hämtar Fille vid 14 innan de kommer hit.

Vi höll oss på rummet fram tills att doktorerna varit här. De sa inte så så jättemycket idag, men vi litar på att de säger saker som är väsentliga för oss att veta! Efter deras besök, tog vi hissen ner till lekterapin och du var supertaggad! Vi SPRANG (jag bar dig men ändå) på löparbanan som leder dit in, vi var i sinnenas rum, lekstugan, sjukhusrummet…..så fick vi åka upp till 12 igen då det var antibiotikadags! Så läste vi lite och så somnade du- och sover ännu 1 timme och 45 minuter senare!

Pappa och Fille kom vid 14.30-tiden och då hade de med en jättefin bok som fröknarna gjort till dig, på framsidan är det ett JÄTTEFINT kort på dig när du har en blomsterkrans i håret, taget på din 2-årsdag. Så är det många fina kort på dig och alla dina kompisar!!!!! Du satt och tittade i denna boken länge länge. Du fick även en fin katt. Sen åkte vi alla ner till lekterapin och bla så stod ni vid ”vattenleken” dvs ett stort långt handfat där ni lekte med vattenleksaker!!!!

Pappa och du hade sedan en bra kväll. Innan vi åkte förresten (alltså brorsan och jag), så åt vi mat i köket. Du åt ingen mat, men väl 4 smörgåskex med smör på!!!!

Halva behandlingsblock två är nu avklarat – kämpe!!!!!

Den fina boken Mejis fick av kompisarna på förskolan!

Den fina boken Mejis fick av kompisarna på förskolan! Med risk att låta tjatig; kolla deras händer…..

Vattenlek!!!!

Vattenlek!!!!

Denna fantastiska bild prydde omslaget på boken. Tagen på förskolan på Mejas 2-årsdag. Så vacker....

Denna fantastiska bild prydde omslaget på ovan nämnda bok. Tagen på förskolan på Mejas 2-årsdag. Så vacker….

2 thoughts on “Gårdagens inlägg

  1. Vet inte hur många gånger jag skrivit nåt som jag sen tagit bort för att det känns så futtigt. Nu trycker jag inte på radera. Kram.

    • Lena…..inga ord finns som ger oss Meja tillbaks, inga ord finns som gör tomheten mindre tom, saknaden mindre……men inga ord finns heller som gör saker och ting värre. ATT orden kommer är det viktigaste. TACK för att du inte tryckte på radera!!!!!

Kommentera

