Så nära att bli en idol som det går….

Fick sent igår ett sms igår från en ”förskolemamma”. Hon hade hört sitt barn prata med sin mormor och morfar; ”Känner ni Filip Alphov? Filip Michael Gunnar Alphov, känner ni honom? Hans mamma har mött flera gladiatorer när hon skulle gå in i en hiss!”.

Förstår ni……mött gladiatorer – vilken MAMMA!!!! Häftigast i stan!!!! Får lång näsa om jag sätter punkt där, eller är det svart tunga. Eller förvandlas jag till en tupp, tandfé, tandtupp…..??!! Saken är den att det var pappa Micke, som bodde på samma hotell i Karlstad när Gladiatorerna spelades in där. Han åkte hiss med Hero och gänget…….Men för en kort kort stund, kände jag mig nästan dyrkad som en idol 😉 Jag lovar, jag unnar Micke att bli idolen istället! Att Gladiatorerna till största delen av dygnet är vanliga människor med vanliga kläder och vanliga namn är kanske inte helt klart i en ”snart-6-årings värld”. Men det behöver vi inte ta ifrån dem.

Meja hade blivit världens Gladiator. Stentuff, inte rädd för något men med ett hjärta av guld. Fick ett mail häromdagen av en som verkligen lärde känna Meja. Hennes ord var så fina. Så ärliga och skrivna från hjärtat. De gjorde mig så stolt, att jag är mamma till denna fantastiska tjej. Som jag LÄNGTAR……

 

Lördag 18 maj 2013

Även inatt sov pappa hos dig och även inatt hade det blivit en rejäl morgonbajs – så det blev till och med en morgondusch!

Fille sov till 9 och fick tyvärr ett par rejäla utbrott…….kämpen Filip. Han var återigen hos Sofia med fam när jag körde hit och bytte av pappa. Elias var på kalas,men Fille var helt bekväm med att jag lämnade honom där ändå. Så skönt att han är så trygg…..

När jag kom hit var vällingen nästan slut och tyvärr så kräktes du upp allt…..pappa hade inte hunnit åka och han är ju lugnet själv, så vi fick bytt kläder och lakan och sen somnade du gott. En av doktorerna var inne en sväng och han sa att du mår oväntat bra under behandlingen. Så sa han också det vi redan vet, att infektionerna emellan behandlingarna kan vara jobbigare. Jag sa till honom att vi njuter av varje bra dag och att vi försöker att inte tänka på allt som ”kanske komma skall”. 

Efter vilan var du lite orolig, men kanske berodde det på att du inte fick vakna själv utan att du råkade bli väckt när ssk kopplade på guldmedicinen!? 3 sorter fick du idag – totalt 3,5 timme. Resterande 2 dagar ska du få 2 sorter. När du mådde bättre igen, så satt vi och pusslade ett tag, så fick du ny välling som du fick behålla – skönt! Vi pratade med mormor och morfar på Skype (farmor och farfar en sväng tidigare på dagen), vi tog en promenad till filmskåpet och så såg vi på Emil. Du fick lite förstärkning (alltså ny tejp) på sonden, precis vid näsan och du var SUPERDUKTIG och satt helt stilla!

När vi la oss, så låg du och sjöng Snickerboa mm mm. Du somnade först 21.15. Nu sitter jag och slötittar på Eurovision Song contest, den går i Malmö iår då Sverige vann förra året.

2 dagar kvar nu älskling!!!!!

 

Kommentera

