Årets första dopp!

Årets första dopp är gjort! Micke, Filip och granntjejen Siri tog sig ett svalkande dopp för ett tag sedan. Micke och jag satt och tittade på dem (Micke klarade inte att vara i det iskalla vattnet lika länge som de små….) och pratade om när vi var där sist, när Meja var på med ett kvällsdopp. Hon kunde inte bada, då vi inte hade skydd för hennes cvk – men hon var med mig på bryggan och skrattade så gott när Micke slängde sig i. Meja älskade att bada. När andra barn huttrade, satt hon i vattnet och lekte och plaskade……

Det har varit en fin dag, och menar då inte bara vädret. Träffade en av de bästa på frukost. Så ett annat viktigt och bra möte mitt på dagen. Givetvis innebär ”en fin dag” inte detsamma som det gjorde i ett annat liv, ett liv MED. Men nu är vi UTAN och så kommer det alltid att vara. Hur fel det än är.

Tänker idag på familjen som just denna dag ser sitt barns dödsannons i tidningen……ett steg i att börja inse att det som hänt faktiskt är ”på riktigt” – att det inte är en dålig film eller ett dåligt skämt. Fuck cancer…..

bad

 

Torsdag 23 maj 2013

Natten var lugnare, inte så mycket hosta men däremot tvinnade du så mycket så vid 2 gick jag in och la mig hos Filip. Du vaknade rätt tidigt av att det kom bajs och efter det ville du upp! Pappa körde Fille/Snusmumriken till förskolan och sen tog han sig en löptur. Du och jag fixade med alla morgonbestyr dvs alla mediciner, insmorning, kläder och sondvälling. Så hjälpte du mig att plocka ur diskmaskinen! Innan lunch tog jag mig en rask promenad och sedan la jag mig bredvid dig och du somnade återigen på två sekunder. Inga kräkningar på hela förmiddagen, men däremot en del hosta och massa dreggel! Får ha på dig en sån ”haklapp” som du hade när du var liten och dregglade!  

Vid 15 kom mormor och morfar och då gick vi till förskolan där det var en FANTASTISK uppvisning! Fille var så FIN och alla barnen var jätteduktiga! Du blev lite blyg……undrar vad du tänker…..så längesedan du var där Meja! Det såldes fika och korv och så var det fiskdamm! Jättefint ordnat och dessutom hade vi tur med vädret! När barnen sjungit klart och Fille kom springande fram till oss, så böjde du dig mot honom och kramade och klappade på honom – ni är så FINA mot varandra underbara ungar!!!! Vi promenerade hem och sedan var vi ute på baksidan. Mormor och morfar var lite småförkylda ville således inte gå in här. DU cyklade på trehjulingen (med lite hjälp förvisso) och så visade du mormor och morfar alla leksaker ni har där ute. Pappa åkte iväg och köpte pizza som vi åt på verandan. Du ville inte sitta med där, utan du fick din välling i soffan. Pappa satt inne med dig och kände då att du var varm. Kollade tempen, som var strax under 38 så vi förberedde oss på att ringa och förmodligen åka in. Så kräktes du upp en hel del slem……Efter ett tag var du svalare igen och vällingen fick stanna kvar i magen. Vi får ha extra koll på dig inatt!

Klockan har gått, mormor och morfar åkte hem närvi käkat. Nu sover du gott och den sista vällingen för dygnet droppar in. Det var FANTASTISKT att vi kunde gå på festen ALLA 4!!!!!! Och bonus med mormor och morfar! Vi märkte tidigt när du blev sjuk, att vissa föräldrar inte riktigt vet hur de ska bete sig mot oss och detta ”förstärktes” nu när de fick se dig. Klandrar dem inte, speciellt inte dem vi inte känner. En mamma till en på din avdelningen kom fram till mig (när jag hade dig på armen), la handen på min axel och sa ”vad säger man”. ”Du behöver inte säga så mycket” sa jag då. ”Nej, det är som det är” sa hon. Så lite, men som det värmde att hon ändå ”vågade”!

Vi älskar er oändligt!!!!

Finaste snusmumriken, finaste lillasyster.....

Finaste snusmumriken, finaste lillasyster…..

3 thoughts on “Årets första dopp!

Kommentera

