Fotboll och nygammal kamera…..

Idag gjorde Filip och hans fotbollskompisar premiär gällande matchspel -första cupen! Så häftigt – tänk er, att för första gången få sätta på sig en MATCHTRÖJA! De växte liksom några centimeter var……..Tror att även vi föräldrar blivit lite längre idag! Inga mål räknas, vilket är så bra – fokus är på att lära sig passa, spela tillsammans, vara en bra kompis…..härligt! Jag tog idag med mig vår systemkamera, som inte använts sedan innan Meja blev sjuk. Fann en massa fina kort på vår prinsessa, som jag inte hann lägga över i datorn innan skiten började. Det blev liksom dubbla känslor när jag såg dem. Hugg i hjärtat då det är så FEL att hon är borta, samtidigt som jag blev varm i hjärtat då vi nu fått fler kort på henne……..kort jag glömde av att vi tagit.

Träffade förresten en fd kollega (jobbar inte på mitt jobb sedan många år) på cupen. Jag gick fram till honom. Han vet vad som har hänt och vi har haft kontakt efter att Meja dog – men jag har inte träffat honom på flera år. Undrar om jag hade gått fram till honom om han INTE visste…..

Tänkte att Filip borde vara helt slut efter att ha varit fokuserad mellan 10-15, men nu är Filip och Elias (som också var med och spelade) ute och springer i vattenspridaren och härjar. Njuter av deras härliga skratt…..

Några av de bilder jag glömt av att vi tagit.... Från Mejas 2-årskalas

Några av de bilder jag glömt av att vi tagit…. Från Mejas 2-årskalas

2 år. Kolla håret. Det var inte bara långt, utan så tjockt,så blankt, sån vacker färg.....

2 år. Kolla håret. Det var inte bara långt, utan så tjockt,så blankt, sån fantastisktn färg…..

SAKNAR dig Mejis....

SAKNAR dig Mejis….

Fredag 24 maj 2013

Runt midnatt (alltså natten till idag) steg din temp igen och vi ringde och pratade med en ssk som önskade en temp en timme senare.  Även då låg den på runt 38,så då ville de att vi skulle komma in. Jag rinde hit granne Anna, så körde jag in pappa och dig. En av våra favoritsköterskor kom och öppnade entrén och du vinkade glatt……trots att du hade temp och att vi väckt dig mitt i natten…….Under natten (alltså när ni väl var på plats på 322an) så fick du blod och meronem (den breda antibiotikan de ”alltid” sätter in först) sattes in. Fick på morgonen rapport av pappa att du ej fått behålla den första vällingen och du hade blivit rejält hostig/slemmig. Fille och jag vaknade lite efter 8 och det FÖRSTA han frågade var ”Är Meja hemma idag med?”. Din bror älskar dig så mycket Meja!!!!!! Storebror och jag hade en lugn förmiddag med mys i soffan, studsmatta med Siri, lunch och sedan klippte både han och jag oss. Så kom farmor och farfar – kul!!!! Vi åkte alla till dig och pappa. Du var tapper trots din begynnande infektion. Vi fick träffa, en för oss, ny ssk som tog sid tid och pratade länge. Under besöket steg tempen till över 39, så du fick alvedon och dosen antibiotika något tidigare än planerat. Fille och jag tog en tur ner till Lydia’s trädgård som ju var superfin – det var första gången jag var där. Brorsan, jag,farmor och farfar åkte sedan hem och köpte thaimat. Filip åt som en HÄST! Du hade haft en kämpig kväll Meja, då du ej fick behålla bactrimet (antibiotikan du får ett par ggr/vecka profylaktiskt då det är en sorts bakterie du absolut inte får få….) och när ni skulle försöka att ge den igen, så blev det ej något backflöde. Sen hade du fått lite hög andningsfrekvens och var ”slöare än vanligt”. Så medicinjouren (på kvällar och nätter är ej några onkologer, dvs ”cancerdoktorer” på plats – utan jour från övriga sjukhuset kommer då) kom och lyssnade på dig. Syrgas sattes in och efter telefonkonsultation med bakjouren på onkologen (alltså en av ”våra” doktorer), sattes ännu en antibiotika in; vancomyosin. Under natten som kommer nu, kommer kontroller tas var 3;e timme gällande blodtryck, syrgasmättnad, angningsfrekvens mm. Det känns tryggt! Det är TUFFT att vara ifrån dig Meja – men jag vet att du är på bästa stället och att de har full koll på dig! Vi saknar dig och pappa här hemma……Ska nu gå och lägga mig bredvid storebrorsan!

ÄLSKAR DIG!!!!

10 thoughts on “Fotboll och nygammal kamera…..

  1. Härligt med första matchen för Filip en vacker dag som denna! Kan tänka mig att både barn och föräldrar var stolta.

    Vilka fina bilder på er fina tjej! Och som du skriver Maria – vilket hår hon hade bara 2 år gammal! Fantastiskt. Hade velat träffa henne ”på riktigt”, er fina Meja..

    Kram

  2. Håret!! Alldeles underbart på en underbar flicka. Så härligt att hitta fler bilder, men också såklart en påminnelse om sakernas tillstånd.

Kommentera

