Klistermärken

 

Meja älskade ju klistermärken. Ibland satt hon med pysselböcker och klistrade in märken på ”rätt plats”, men alltsom oftast så bara hon tog loss klistermärken och satte dem på hög. Väldigt ofta i sin panna. Rätt så ofta i andras pannor. Doktorer, sköterskor, barnsköterskor, mamma, pappa, Filip……de som kom i hennes väg fick sig en märkning i pannan helt enkelt! På bilderna nedan (som jag älskar de bilderna tagna för exakt ett år sedan) har hon bara ett – som sagt var, oftast var det en HÖG! Vet inte om de är kvar, men ”grisen” på 322an – en spargris där vi föräldrar la pengar när vi tog frukost, kaffe etc, fick ett antal hjärtan på sin panna. Jag undrar hur många klistermärken Alingsås tvätteri fått med bland lakanen…….På Mickes sida av sängen sitter ett litet litet klistermärke – där får det sitta tills det trillar av……

 

Måndag 27 maj 2013

pappa och du sov ju här inatt. Natten hade varit ok för dig trots många ”avbrott” i form av kontroller, blöjbyten och mediciner……Hela förmiddagen gick sedan åt till en massa olika kontroller. När jag kom hit, så stack pappa ut och tog sig en löptur. Ditt crp har sjunkit lite, skönt – då det är ett tecken på att infektionen går åt rätt håll.

Jag åkte och hämtade Filip vid 14. Du sov då och när du vaknat, hade pappa och du tagit en promenad ut. Ni hade varit på lekplatsen och gått balansgång, grävt i sandlådan, du hade sålt ”korv” i lilla stugan. Ni hade haft det jättemysigt och avslutat med att ni promenerade två varv runt sjukhusområdet (pappa körde dig i vagnen). Kvällen hade varit lång för dig, då du hade svårt att somna och gjorde inte detta förrän 21.30.

När jag hämtade brorsan, gjorde jag det tillsammans med Sofia, Elias och Theo – vi hade bestämt att det skulle lekas lite på ”stora lekplatsen”. Efter det fick vi besök av Johanna och Axel. Brorsan och A lekte som tusan – han är ju bara 3 dagar yngre än dig fina Meja. Innan dess, så lekte Filip med Siri en stund förresten och dagen avslutades med mera Sirilek.

En fin dag för både dig och brorsan!

IMG_1385

Du å jag Meja 1

IMG_1386

Du å jag Meja 2

IMG_1388

Du å jag Meja 3

 

PUSS

5 thoughts on “Klistermärken

  1. Underbara bilder – blir alldeles varm i hjärtat!!! Kram – eller ”klistermärke i pannan” på dig ❤

Kommentera

