Pappa har ALLTID dig….

Ett par månader efter att Meja dog, hade Filip två kompisar här. De två som varit nära honom hela resan igenom. Elias och Siri, som nästan är som syskon till honom. De har känt varandra sedan de var småpluttar. De var inne på hans rum och ”något hände”. Filip blev ledsen och tyckte att Elias och Siri sprungit iväg från honom (i ett ”vanligt liv” hade detta inte varit något som bekymrat honom överhuvudtaget). Jag satte mig med honom i mitt knä och han snyftade och sa;

-”Jag vill ha Ipaden”.

-”Nej,nu har du ju kompisar här”.

-”Men pappa sitter med datorn”.

-”Men pappa har inga kompisar här”.

-”Jo, han har dig mamma. Han har ALLTID dig…..”

Och så här är det ju. Micke och jag har varandra. Filip har oss och vi har honom också givetvis, men hans SJÄLVKLARA sällskap, hans älskade lillasyster finns inte hos honom. Vi kan inte på något vis ersätta den relationen de hade.

Nedan är kort tagna för ett år sedan. Antar att ni alla börjar se ett mönster……inte ett enda kort är arrangerat utan fångade i stunden. Kärleken dem emellan var så stark. Sorgen och saknade efter Meja är så stor…..

 

28 maj 2013

Pappa och du hade en skapligt bra natt här och Fille och jag hade detsamma hemma! Lämnade honom innan frukost och jag skule sedan ta en promenad…….hann 100 meter sedan började det åska! Vände hem och åkte hit istället. Doktorerna var innenär jag kom och lyssnade på ditt hjärta och lungor och allt lät bra. CRP har gått ner ytterligare och ligger nu på dryga 30! Du har idag fått välling x flera,100 ml per gång och du har fått behålla allt.

På förmiddagen stod du vid handfatet och lekte med vatten länge – mysigt!

Idag hade jag det lyxigt Meja – jag fick en halvtimmes massage här på sjukhuset. Rygg, axlar och nacke – helt underbart skönt! Jag har inte varit iväg på massage sedan innan Filip kom. Pappa var snäll och anmälde mig – eg behöver han det mer, då han sover mer här på sjukhuset i dessa ”fantastiska” tältsängar……När jag var klar, så åkte pappa iväg och fixade lite ärenden. Han köpte sig nya löparskor och åkte hem och klippte gräset. Du tog dig då en lunchvila och du sov i 2,5 timme.

Pappa hämtade upp brorsan och de köpte med sig mat från Max hit. Du var inte sugen, men intresserad av vad vi åt iallafall. Brorsan hade inte riktigt tid/ro att äta, då han bara ville mysa med dig. Igårkväll sa han; ”Mamma, jag tycker det är tråkigt att inget barn mer än jag bor här nu när Meja är på sjukhus – jag har ju ingen att leka med. Jag önskar att Elias eller Siri kunde bo här när Meja bor på sjukhuset”. Lille prinsen……

På kvällen var du på riktigt bushumör här och du satte klistermärken på HELA din panna. Du somnade först klockan 22 bredvid mig, efter att ha legat och sjungit Emil samt rabblat Meja Alphov, Filip Alphov, mamma Alphov, pappa Alphov om och om igen…….Älskade fina Mejispejis!

IMG_1405

IMG_1412

IMG_1408

IMG_1413

”Nappispuss” som Meja kallade det….

 

 

 

 

 

7 thoughts on “Pappa har ALLTID dig….

  1. Ögonen svämmade över när jag såg dina fina kort, saknar också en liten hand i en mormors……..

Kommentera

