Svårt att finna ord

Återigen TACK för fina kommentar, mail, fb-meddelanden, sms…….från både kända och okända. vet inte hur många gånger jag tackat er, men gör det igen. Vet att det är svårt för många att finna orden – inga ord finns, så är det. Men vet ni? Tystnaden är värre.

 

Onsdag 29 maj 2013

En av favoriterna har jobbat inatt och hon var lika smidig som vanligt! Du har sovit gott, fram till 7.30 då du satte dig upp i sängen och sa ”mamma, jag är vaken!”. 37.1 i temp. och 96 i syreupptagning. Du saftades alldeles nyss och det var inte så mycket som kom upp – härligt!

Du duschade efter morgonvällingen, innan vi kom in i badrummet var du så ILSK på mig och sa att du skulle duscha en annan dag – men när du väl stod därinne, tror jag att du tyckte att det var riktigt skönt! Tvättade din cvk också och när vi var klara kom doktorerna i. De meddelade att CRP nu är nere på 15 (blodstatus tas varje morgon, men det har jag säkert skrivit tidigare!?). De neutrofila är fortfarande mycket låga, men imorgon kommer de förmodligen sätta ut vancomyosinet (som ju att 2 timmar att ge) och enbart ha kvar meronem (som går på 5-10 min). Om det blir så, och OM hemsjukvården kan ta emot oss, så får vi åka hem!!!! Givetvis på samma premisser som innan.

Runt 11 tog du och jag en promenad ner till Härlamda tjärn där vi såg massa änder. Vi satt på en brygga och kastade ner stenar i vattnet – så himmelens mysigt!!! Du var på ett strålande humör (som du ju är nästan jämt, vilket jag beundrar Meja)  när vi väl var tillbaka på avdelningen, berättade.för all personal vad du gjort och sett.  

På lunchbrickan idag var det spagetti och köttfärssås och du åt ca 0,5 dl köttfärssås-heja Meja!!!! Nu sover du som en stock och jag väntar på pappa som nog kommer närsomhelst.

Kontaktsköterskan (du vet som tillsammans med brorsan berättade om din sjukdom för förskolekompisarna) fick ett kuvert idag av Filip (han lämnade det här på sjukhuset häromdagen) – han hade målat ett skelett till henne.

 På tidig kväll fick pappa och du byta ner till avd 321, alltså dagvårdsavdelningen. Detta pga att det var ont om plats på 322an. Ser det som positivt, då det innebär att du inte kommer behöva så många ssk-besök inatt. Pappa berättade att du hade somnat utan några som helst problem i ”bra tid”. Nu hoppas vi att det blir hemgång imorgon älskling!!!!!

Så mysigt vi hade Meja - vi satt och kastade sten och filosoferade....

Så mysigt vi hade Meja – vi satt och kastade sten och filosoferade….

Köttfärssåsen jag skrev om ovan. Klistermärke i pannan såklart!

Köttfärssåsen jag skrev om ovan. Klistermärke i pannan såklart…..och dina stora, vackra, pigga ögon…..

 

Kommentera

