Barn i samma ålder som Meja

Fick frågan för ett tag sedan av Therése (ni vet hon som garvade åt tuppen…..), om vi tycker det känns jobbigt att träffa dem då de har en son som är 2,5 vecka yngre än Filip och en dotter som är ca 3 veckor äldre än Meja. Svaret är nej. Självklart kommer jag/vi ALLTID tänka extra på Meja när vi träffar dem – men jag ser det som så att deras dotter alltid kommer vara en ”referens” för hur Meja skulle varit. Deras familj kommer alltid se ut som vår ”skulle ha gjort”. Jag är glad för att jag inte känner att jag inte vill träffa dem eller andra barn i Mejas ålder. Vet att många i min situation känner så, och att det inte är något de väljer/vill känna. Jag antar att det drar med sig fler känslor……..dåligt samvete för att man inte ”bör” känna så, sorg i att umgänget minskar……Jag känner tacksamhet över alla ”extra tyngder” som jag slipper, om ni förstår vad jag menar. Sorgen och saknaden är mer än nog. ”Extra tyngder” är som sagt var inte någon väljer heller, varför jag känner just tacksamhet…….

Dagen idag har innehållit bad, med vår fine gudson (ca 4 mån äldre än Meja) – jag var inte så poppis idag, Micke är store idolen just nu. Men jag tar det. Jag har några härliga kort från det att du föddes sktiunge, som jag kan använda som utpressning framöver………..Så avslutades helgen på samma vis som förra, nämligen på Liseberg. Barnens farmor och farfar är här, så det blev en tur igen – mysigt! Ännu en stjärnvinst kånkades hem.

 

1 juni 2013

Du vaknade innan 6 imorse…..jag hade då blivit inropad till Filip – men hörde ”mamma ska göra det…….så det var bara att traska upp och så hade du och jag några timmar i vardagsrummet. Det blev inte många timmars sömn inatt Mejispejis – men vi vet ju att det är så de nätter vi har hemma. Det är UNDERBART att vara samlade alla 4, men det är slitigt också – vi skulle ljuga om vi sa något annat! Vi vaknade idag till ännu en dag med strålande väder och vid lunchtid gick Fille och jag med fam Onsbacke ner till Stensjön där grabbarna gick i vatten utan tvekan! Fille badade massor!!!!! 

När vi kom hem igen, hade ssk precis varit här och pappa hade satt välling. Han drog iväg och sprang en sväng och Filip lekte ute med Elias. När pappa kom åter från löpningen, fick grabbarna spruta vatten på honom – gissa om det var två lyckliga killar?!!? Så kom mormor och morfar och åt hemmagjorda grillade hamburgare med oss. Grillningen blev lite småproblematisk då det började åska och regna……men vår bästa Micke löste det. Du ville inte äta, idag har du bara ätit några skedar yoghurt. Men som innan, vi är glada för det du får i dig.

När kvällen kom, var tempen uppe på 37.7 – så vi får se om vi får stanna hemma hela natten eller ej……

Nu har ssk varit här på nattbesöket och tempen var då nere på 37,4. Vi får ställa klockan inatt och kolla dig!

Du fortsätter med dina klistermärken i pannan och du har varit på bra humör idag – underbart! När vi åt hamburgarna, satt du och strök mormor på armen och sa ”hej”……du är en fin tjej Meja – men det har vi ju vetat sedan 110212 när du föddes! 

 

Bad! Prinsen fann en pinne som såg ut som ett F!

Bad! Prinsen fann en pinne som såg ut som ett F!

IMG_1448

Skönt att bli nerkyld efter en löparrunda…..

 

Kommentera

