Barn i samma ålder som Meja del 2

Idag träffade jag en guldklimp, 3 dagar yngre än Meja. Hans mamma är 5 dagar yngre än mig och en av de jag aldrig skulle klara mig utan. Vi har under flera år bott på varsin sida jorden, så det gäller att njuta de gånger vi ses! Filip, jag, Johanna och lille Axel hamnade på Liseberg (jo då, två dagar i rad…..vi ska utnyttja lilla guldpasset till max!). Fille och Axel åkte flera attraktioner på egen hand, bla ”bebiskarusellen” som Filip kallar den. Där satt de bredvid varandra i elefanten. För två år sedan satt Meja bredvid brorsan i sin fina körsbärsklänning. Johanna och jag pratade såklart om det där vi stod och spanade på grabbarna (och blev yra i huvudet bägge två, vi är lika på många vis hon och jag….). Pratade om att de alltid var nära varandra och höll i hand eller lutade sig mot varandra. Som Johanna sa ”Jag kommer ihåg att det var så, men om jag inte vetat det – så hade jag trott att du hittade på, att det var en efterkonstruktion.” Jag undrar så hur deras relation hade blivit framöver om Meja funnits hos oss…..

 

Sommaren 2012....

Sommaren 2012, Meja 1 år och 4 månader…..

Lise2

 

2 juni 2013

Inatt har pappa kollat din feber en gång i timmen, men du har hållt dig mellan 37,7-38,2 och efter samtal med sjukhuset så behövde vi ej åka in om den ej gick upp mer – iom att du redan står på Meronem.  Du sov till 8,30 ca och ville byta blöja. När jag gjorde det på dig, så sa du ”jag vill gå till Filip”……..han hörde detta (trots att han sov…?!) och kom INSPRINGANDE. Då sträckte du upp handen och klappade honom så gott på kinden. Sen satte ni er nära nära i soffan och du lutade dig mot honom. Jag blev då alldeles tårögd och då sa du ”Är du ledsen mamma?”. Kloka lilla Meja. Vid 11 hade vi tid på dagvården för att ta blodstatus, men när du varit vaken bara en kort stund var din temp uppe på 38,5 och efter samtal med sjukhuset så vill de att vi skulle komma in. Filip fick springa över till Siri och fick frukost där medans jag körde in pappa och dig. Du var på ett strålande humör i bilen och även när vi vinkade hejdå. Skönt, då du hemma sa att du inte ville åka till sjukhuset utan du ville gå med till Filips fotbollsträning……

Efter samtal med pappa, fick jag höra att man satte in ytterligare 2 sorters antibiotika, så nu har du alltså 3 sorter. Din temp steg under dagen och du kräktes upp din välling några gånger. Älskade pappa var nära dig hela tiden och han berättade för mig att du var jätteduktig som vanligt. Pappa fick lite lyx på eftermiddagen, då ingen matbricka var beställd till dig – så han fick thaimat utkörd till sig.

Fille hade en bra dag med fotbollsskola, lunch hos Siri och sen åkte han och jag till mormor och morfar där han lekte med några ”andra barnbarn på gatan”.

En av doktorerna var inne hos er och han tyckte inte det var så kontstigt att inga värden ännu gått upp. Idag var de som följer; CRP 41, Hb 101, Lpk 1,1, Tpk 9 (du fick påfyllning av dessa idag), neutrofila <0,1.

Tack för dagarna hemma, nu ställer vi om till sjukhusliv igen…..Vi älskar dig!

I väntan på att gå iväg på fotbollsträning. Bara en kom iväg, en fick åka in till avd 322...

I väntan på att gå iväg på fotbollsträning. Bara en kom iväg, en fick åka in till avd 322…

Ännu en gång blev brorsan hastigt lämnad av syrran och pappa. Ändå gav han järnet på fobollen och skrattade och hade kul.

Ännu en gång blev brorsan hastigt lämnad av syrran och pappa. Ändå gav han järnet på fobollen och skrattade och hade kul.

 

4 thoughts on “Barn i samma ålder som Meja del 2

  1. Tack för en fantastisk eftermiddag, det var så fint och så härligt att få vara med er! Många känslor som blandas och Meja finns närvarande hela tiden. Är övertygad om att hon skulle skrattat högt åt alla tokerier idag om vi kunde höra henne. Så mycket som jag skrattat idag har jag inte gjort på länge, och inte heller haft så mycket kill i magen, tack Filip för att du drog med mig upp på äventyr! Kram så ses vi snart igen!

    • Meja är med oss hela tiden…….Hon hade dock inte skrikit så som du gjorde i div attraktioner. Jisses, du är ju värre än mig….. Bra att Filip lurade med dig på saker och ting!!!!

  2. Tack för en underbar helg. Massor av lek, god mat massor av KRAMAR och PUSSAR älskar er så det inte går att sätta ord på

Kommentera

