Låter som om det är ”lätt”

Ibland när jag läser igenom vad jag skrivit tidigare dagar, så tänker jag att mina texter kan uppfattas som om jag tycker att det är ”lätt”. Livet vi lever nu alltså. Det är det långtifrån. Men vi försöker och försöker att göra livet så bra det går. Vissa dagar blir bättre än andra….Precis som vi gjorde under hela sjukdomstiden…..Nedan kan ni läsa om en riktigt fin dag för bägge barnen.

 

Tisdag 4 juni 2013

Du hade tagit sovmorgon även idag, vaknat vid 8 på ett strålande humör! Ssk för dagen hade meddelat pappa och dig att det var ”späckat schema” som gäller; trobmocyter, blod, mediciner och välling i en salig blandning. Du hade morgonvälling och medicin samtidigt som pappa åt frukost. Vid 10.30 hade ni förhandlat er till en ”paus”, så ni kunde gå ut och leka lite. Under 1 timme hade ni hunnit med både lekplatsen ute och Lydia’s trädgård. På Lydia’s hade ni lekt med vatten och ankor! Du hade gått ganska mycket, men blev trött – inte konstigt då ditt hb är lågt nu. Ni hade hunnit in en sväng på biblioteket också där ni lånat nya Pippifilmer och även någon Madickenfilm. Du har lånat dem tidigare, men du gillar ju att se dem om och om igen…..Väl tillbaks hade du fått mer mediciner och välling och sen hade du somnat gott och sov i två timmar.

Vid 15 fick du blod och fler mediciner….ditt crp har gått ner idag, härligt!

Brorsan och jag var på Liseberg idag – han blev ”antagen som testförare” av nya Farfars bilar. Liseberg hade för ett tag sedan en jobbannons i GP, bland de vanliga jobbannonserna. Kul grej! Fick gå in gratis på Liseberg, innan parken öppnade för allmänheten. Det var en stor invigning som leddes av Lasse Kronér. Filip blev intervjuad under bilfärden samt efter den av ”Lokalpress i Göteborg”. Vi blev kvar där många timmar och köpte ”Lilla Guldpasset” till honom och mig. Vi åkte b la Rabalder (dvs berg- och dalbanan för barn) 5 gånger och en ny attraktion som heter ”Hissningen” 5 gånger…..han var HELNÖJD med dagen – kul!

Vi kom hit precis när du fått blod och du blev superpigg! Själv var jag lite lagom yr i huvudet efter allt åkande på Liseberg…..När pappa och brorsan åkt hem, så sparkade du dig runt i korridoren som bara den på en bil (typ bobby car). Givetvis höll du på med klistermärken och det satt massor på hög i pannan på dig…..

Innan du somnade åt du en hel polarkaka med smör!!!!!!!!! Vid 21 somnade du så gott så gott. Vi hoppas, som vanligt, på en lugn och fin natt!

Fille blir intervjuad!

Fille blir intervjuad!

Lunchpaus. Alla testförare fick kaninöron, vi fick med oss öron till syrran också....

Lunchpaus. Alla testförare fick kaninöron, vi fick med oss öron till syrran också….

En GLAD kille!

En GLAD kille!

Dags för runda nr 5 i Rabalder....

Dags för runda nr 5 i Rabalder….

Filmletande!

Filmletande!

Duktiga unge.....du stoppar ner cvk-slangarna i nätet. SAKNAR DIG!!!!

Duktiga unge…..du stoppar ner cvk-slangarna i nätet. SAKNAR DIG!!!!

 

 

4 thoughts on “Låter som om det är ”lätt”

  1. Du skriver att du blir yr efter Liseberg. Det blir jag också nu för tiden. Förr kunde jag åka allt utan bekymmer, bara glädje, men nu blir jag yr och illamående. Ovana? Mer utvecklat balanssinne? Eller bara symtom på att jag blivit tant?? Hoppas att Filip bara känner glädje när han åker, det ser så ut.

  2. Hej Maria,

    Jag är en av dem som följer din blogg varje dag och läser allt men ändå inte kommenterar eller skriver nåt. Varför? Ingen aning, förmodligen för att jag får panik bara av att tänka att samma sak skulle kunna inträffa oss. Noah och Meja var ju födda inom någon vecka från varandra och det känns så overkligt, det som ni råkat ut för. Men idag kände jag att jag ville skriva.

    För du skriver att man kan uppfatta att det liv ni lever nu kan verka lätt. Det tycker jag verkligen inte. Jag tycker det verkar så in i helsikes svårt! Däremot verkar ni vara helt underbara, fantastiska och positiva människor som får livet att funka och vara härligt även om allt borde vara tvärtom. Något som ni verkligen måste ha all cred för och som jag beundrar er för. Ni har blivit mina stora Förebilder helt enkelt! Tack för det.

    Stor kram!
    //Julia från vattengympan

    • TACK Julia för dina fina ord. Känns på ett sätt som rätt så nyss vi låg där och guppade i det varma vattnet……Men mycket har hänt sedan dess, vilket du ju läser om. Hoppas att ni alla mår bra och tack för att du följer vår resa.
      Varma kramar Maria

Kommentera

