Datorstrul och långhelg

Datorn vill inte alls vara med mig nu, så jag tänker att det får bli en långhelg även för den…….så det blir några dagar med ”bara” fjolåret och utan foton….

 

6 juni 2013

Idag är det Sveriges nationaldag. Pappa och du hade en bra natt här och jag har nu bytt av honom då han och Fille ska iväg på ”Klubbens dag”, fotbollklubbens alltså. Filip gick över till Anna när jag åkte hit och innan dess fick han en gurka från växthuset – sådant gör honom lycklig!

Pappa och du var ute i korridoren här på morgonen och det har även du och jag varit nu. Din favoritdoktor var här och anledningen till att du ligger lågt i kalium är att svampantibiotikan gör att du kissar ut mycket kalium. Dina blodvärden har börjat öka något lite, så ”kanske det har börjat vända” som han sa. De sätter inte ut någon antibiotika ännu, så vi blir nog kvar några dagar. Han sa också att ”jag var lite trött när jag kom till jobbet imorse, men det första jag fick se var dig i korridoren – då blev jag pigg”. Underbara Meja, du är en glädjespridare!!!!

Nu sitter du och äter några bitar köttfärsbiff och innan det var vi inne i duschen då du bajsade rejält. Vila hoppade du över även idag, istället satt du och sjöng ”Femton gastar på död mans kista, hå och hej och en flaska med rom…..”. En sorts vila blev det förresten, då du och jag låg bredvid varandra och kollade på Mumin.

Pappa och Filip kom på eftermiddagen, för byte igen. Filip och kompisarna hade haft ”uppvisning” på Klubbdagen. De hade visat vad de gör på sina träningar. Brorsan hade varit jätteduktig! De hade hållt på i 30 minuter och fick stora applåder efteråt. Så hade de köpt sig hamburgare och tävlade i att kasta bollar genom små hål. Brorsan hade vunnit två mjukisdjur och han gav ett till dig – en elefant!

När Filip och jag lämnade er, så åkte vi upp till mormor och morfar där vi sov. Brorsan åt en stor bit oxfilé och massor med potatisgratäng!

 

Kommentera

