Jag är tillbaks

Åtminstone på halvfart. Återigen har livet tagit en oväntad vändning. Återigen har oron varit hos oss. En oro är nu över, men en hänger kvar. Känner liksom att det räcker nu. Vissa säger att det ”är de som klarar av det, som råkar ut för det” – gällande det har jag bara en sak att säga; jag ger mig, jag behöver inte mer nu! Önskar ingen någon ont, men hade gärna lämnat vidare stafettpinnen gällande att kämpa till någon annan. Men tills jag kan göra det, så kämpar vi. Varje sekund.

 

Måndag 10 juni 2013

Pappa sov ju hos dig inatt och vid ett tillfälle såg han dig inte i sängen – det visade sig att du hade tagit dig över till hans säng, ner till fotändan……

Vid 9.30 kom ni hem och jag fick en BAMSEKRAM av dig älskade unge. Filip och jag tog tidigare en promenad i solen till förskolan.

Efter din välling vid 10-tiden, var vi ute och lekte medans pappa tvättade altanen och trappan. Vi spelade krocket, gick balansgång och var inne i växthuset x flera och spanade efter myror!

Du somnade gott lite innan 12 och då åkte pappa och köpte en studsmatta då Fille ju fyller 5 år på onsdag!

Sköterskor kom ”som vanligt dessa dagar” vid 14 och då åkte jag och köpte några småpaket till Filip. Hämtade honom efter det och sen så var vi ute och lekte ett tag till. Bla så var vi på studsmattan på andra sidan häcken och även vid deras lilla pool och sandlåda – att det är så mycket roligare på den sidan häcken 😉

Fille beställde grillade hamburgare, så det blev det. Du åt några bitar köttbullar  – vi har alltid ett paket färdiga köttbullar hemma nu, för du knaprar i dig några små bitar då och då.

Dina neutrofila ligger förresten kvar på 0,2 men planerad start på block 3 är satt till onsdag! Imorgon blir det narkos med benmärgsprov och medicin i ryggmärgsvätskan.

Vi fick skjuts hit till sjukhuset vid 18 och då blev det en hibiscrubdusch som gick GALANT! Sen lite bus och mys och du sömnade inte förrän 21.30. Imorgon ska dina 2 antibiotika sättas ut, får se hur länge du klarar dig denna gång innan det är dags för ny infektion…..

Pappa och Filip hade åkt ner till Stensjön efter att de lämnat oss, de hade tagit sig ett svalkande kvällsdopp!

Nu sover du så gott prinsessan och jag hoppas att du får göra det hela natten!!!!!

IMG_1606

Krocket!

Krocket!

IMG_1613

Godnatt älskade prinsessa!

Godnatt älskade prinsessa! Om någon, mot all förmodan, tror att Meja har skadat sig i pannan så är det inte så……men ett plåster i pannan förgyller ju kvällen!

12 thoughts on “Jag är tillbaks

  1. Fina du.. Ni är så tappra. Så starka och positiva. Men nu får det vara nog med prövningar för er del Maria! Ni har redan gått igenom det värsta som kan drabba en familj. Nu är det er tur att få lite tillbaka i form av ro, tid att läka och fina upplevelser. Varma kramar ❤

Kommentera

