Den negativa vändningen förra året

Nedan kan ni läsa om när vi fick besked på benmärgen som togs ”i förrgår”. Minns ögonblicket…….Detta var det första bakslag men tyvärr inte det sista. Från och med denna dag och tiden framåt var otroligt tuff.

Tyvärr har vi det ”tuffare än vi borde behövt” även nu. Att såret i hjärta och själ aldrig kommer läka, det vet vi – men att det skulle  förvärras, det hade vi gärna varit utan.

Idag har det varit en begravning här i trädgården. Filip och grannSiri fann en död fågelunge. Den grävdes ner, fick ett fint kors och en gravsten i papp. Fina Fågeln skulle det stå, och så ett hjärta efter.

 

Torsdag 13 juni 2013

Idag hade du väckt pappa och sagt att du hade bajs på händerna. Det hade läckt och du var så duktig och berättade det. Bajset är, som det varit sedan du blev sjuk, allldeles rinnande – så det läcker ofta.

Jag var på utvecklingssamtal för Filip innan jag körde hit i ÖSREGN! Pappa trotsade regnet och gav sig ut och sprang. Du och jag gick då ner till lekterapin där du lekte med Pippi-  och övriga figurer. Så fixade du med ett dockhus och du ”borstade en hundvalp” – en jättefin mjuk hund som såg jätteverklig ut, den till och med andades.

Jag lämnade pappa och dig redan vid 12.30 för att åka iväg med brorsan och ta en vaccinationsspruta mot TBE. Fästingar ÄLSKAR ju honom och mig. Glömde skriva det igår, men när vi satt och åt födelsedagshamburgare såg jag att en rackare satt fast inne i Filips öra…. Efter att vi tagit sprutan åkte vi en kortis till mormor och morfar och sedan hit till er. Du var på ett fantastiskt humör och Fille och du hade springtävling i korridoren! Du har en energi och ett humör som är så beundransvärt Loppan!

Lite innan brorsan och jag åkte hem, kom en av doktorerna och sa att de på benmärgsprovet ”sett någonting” men att de inte visste vad och att de behövde mer tid. Stora KLUMPEN i magen kom åter och vi nu jobbiga timmar med väntan igen. Jävla, jävla sjukdom Meja……Väl hemma var Filip, trots den sena timmen, uta och hoppade studsmatta med Siri och jag passade då på att dra lite ogräs – allt för att skringra tankarna…..

Vi älskar er oändligt Meja!

Mys med hund nere på lekterapin

Mys med hund nere på lekterapin

Mys med bror inne på rummet. Vet dock inte vilka miner alla fick till....!?

Mys med bror inne på rummet. Vet dock inte vilka miner alla fick till….!?

 

8 thoughts on “Den negativa vändningen förra året

  1. Älskar Kämpa på ock saknar..

    Sen säger jag som jag alltid säger kram och puss älskar er. Saknar er er

Kommentera

