Kalas för Filip

Nedan ser ni bilder från fjolårets 5-årskalas. Ett kalas med ”blandade känslor” – lycka att se storebror så glad bland kompisar, oro/sorg över hur allt skulle bli…….Meja och jag fick komma hem och vara med en liten liten stund på kalaset vilket var fantastiskt! Filips 6-årskalas gick av stapeln förra söndagen. Iår missade jag hela, låg på uppvak efter operation. Missade när SpiderMan kom nerför berget här bak med massa godis. Måtte inget hända på 7-årskalaset om ett år, då vill jag vara MED!

40-årsdagen igår blev så bra och fin den kunde utifrån förutsättningarna…….Idag har 40-åringen coachat Fille och övriga lagmedlemmar i ”livets andra fotbollscup”. Micke lägger just nu Filip – oväntat tyst där inne. Om bara några minuter går Frankrike in i VM. Tror det är bäst att jag går in och väcker honom……

Fick otroligt mycket respons (på olika sätt) på gårdagens inlägg – här kommer ett stort TACK ( i väntan på mer personliga tack…..)

 

Lördag 15 juni 2013

Vid 9.15 fick jag ringa på ssk då det var en blöt fläck på lakanet och en 3-vägskran hängde fritt – var rädd att det var guldmedicin som läckte. Det skulle innebära att hela rummet behöver saneras……men som väl var, kom det från blöjan och 3-vägskranen var ”frikopplad”. Men yrvaken som jag var när jag kände att det var blött, så tog jag det säkra före det osäkra så de fick kolla…..

Vid 10 kopplades näst sista guldmedicinen för detta block på och så tvättade vi cvk-ingången. Direkt efter att guldet var bortkopplat, ville du ha springtävling i korridoren! Det är SVÅRT att förstå och ta in att det finns cancerceller i din fina, glada, pigga kropp.

Filips kalas var mellan 11-13. Vid lite efter 12 kom Sofia och hämtade oss, så du var med en stund på kalaset! Filip och du blev som vanligt superglada när ni såg varandra. Fille kom springande mot oss och kramade dig länge länge. Pappa hade gjort så FINT och alla barnen var jätteglada. Pappa hade byggt ett långbord med bänkar där de suttit och ätit korv och glass. Brorsan hade käkat 3 korvar med bröd. Han hade fått många fina presenter, väldigt mycket lego – poppis! Du fick en jättefin nalle av en av hans förskolekompisar och ett armband och halsband som en annan tjej pärlat.

Fam Onsbacke stannade kvar här rätt länge och lekte vilket var mysigt! Resten av dagen/kvällen varvades med LEK och gråt……idag Meja känner jag mig rätt bitter och det känns som om jag inte orkar en enda dags kamp till…..hatar den här sjukdomen och vad den gör med vår familj. Allt känns verkligen SKIT och i dagsläget vet jag helt ärligt inte var jag ska hitta ny energi……..Men vi måste och jag lovar dig att vi ska kämpa ÄN MER med dig älskade unge – vi ska bara ta oss upp till ytan igen…..

Mormor och Ann-Britt kom en sväng med kräftor och Ann-Britt hade med presenter till er! Filip åt 10-12 kräftstjärtar – han är en riktig gourmet din bror! Klorna var för ”jobbiga” tyckte han, varför det bara blev stjärtar…..

Du somnade förresten på 3 sekunder när det var dags att ta kvällen, du stod över middagsvilan så det var inte så konstigt.

Fille somnade till slut gott också. Min och pappas gråt fortsatte när ni sov. Jag lovar Meja att vi ska börja söka ny kraft, så vi kan vara med dig till 100% på denna nya väg.

Vi älskar och beundrar dig lilla Loppan!

Filip verkligen rusade fram till dig Loppan när vi kom!

Filip verkligen rusade fram till dig Loppan när vi kom!

Älskade ungar!!!

Älskade ungar!!!

....vet dock inte riktigt syftet med cykelhjälmen!? På bllden också din fine fadder Anders

….vet dock inte riktigt syftet med cykelhjälmen!? På bllden också din fine fadder Anders

 

 

2 thoughts on “Kalas för Filip

  1. Tack för dina fina ord & din fina blogg. Känner så starkt hur mycket ni tycker om varandra. Och hur fin Mejas & Filips vänskap var. Jag har varit med i er kamp, fast lite på sidan. Många av mina tankar har varit hos er, sedan förra våren och ända fram till idag. Då jag då & då läser din fina blogg, så minns jag tillbaka. Jag skickar mycket extra styrka och många varma kramar från Södertälje. Min förhoppning är att er sommar, kommer att ge er lite ny energi. Varm kram Mia (Mickes tidigare kollega på KA)

    • Tack Mia. Vi försöker samla energi vid varje tillfälle det går. Längtar tills den dagen energikontot ligger på +. Kramar tillbaks till Södertälje och återigen tack för att du hörde av dig. Maria

Kommentera

