Present till en 40-åring

Jag tycker att det är SVÅRT att köpa presenter till killar. Kanske inte killar i 0-10 års ålder, men ”allt över det…..”. I år var det extra svårt att hitta på något till Micke. Det finns inget speciellt vi önskar oss. Inga materiella saker är viktiga längre. Jag hoppas att vi i framtiden kommer bry oss om värdsliga saker igen, längtar efter att få fundera över ”vanliga saker”, ha ”vanliga problem”. Inser dock att vi aldrig kommer hamna på en ”Svensson-nivå” igen, varken vad gäller detta eller något annat. Det vi varit med om har tagit oss till en helt annan nivå.

Vad blev det i present då?! Manschettknappar, så att han kan ha Filip och Meja nära……

Ser att mitt telefonskal speglar sig, men så får det vara.....

Ser att mitt telefonskal speglar sig, men så får det vara…..

 

Söndag 16 juni 2013

Du sov så gott inatt älskade Meja! Filip ropade in mig ”någon gång i natt” och vid 8 kom pappa in och sa sa att du ville säga godmorgon till mig. Bytte plats med pappa och i vår säng möttes jag av ditt vackra ansikte – 2 stora glada pigga ögon, och du började direkt ge mig goa klappar på kinden……Vi låg och mös och snackade ett tag tills all välling droppat in.

Vid 9.30 stack pappa och du till Östra, då det var dags för sista dosen guldmedicin i block 3. Du fick tejpat om din sond också, just då hade du inte varit så superglad – men både före och efter.

Här hemma var Fille, Anders och Elias ivriga att sticka till fotbollen – så de hade inte tid att vänta på mig när jag hängde en tvätt. Innan Fille stack iväg så sa han  ”jag känner mig liksom en en riktig fotbollsspelare” – goding!

Du sov middag gott i dryga timmen och efter det var brorsan och du helt tokiga här hemma och sprang runt med massa våtservetter på huvudet ”så att det inte kommer spöken” som ni sa…..!?!? Eh…..

Tyvärr blev det en hel del gap, skrik och bråk under dagen – mellan brorsan och pappa och mig. Det kör ihop sig fullständigt ibland. Inte konstigt alls. Men vi blev sams och när vi satt och pratade i lugn och ro, så försöker vi prata om varför det blir som det blir……..

Vi käkade thaimat. Du satt med, men åt bara några små kex – det är allt du ätit idag. Men gott att du satt med oss!!!!!

Det har kommit floder av tårar även idag, men imorgon kör vi igång med sökandet efter en donator……

.....så att det inte kommer spöken.....?!

…..så att det inte kommer spöken…..?!

Ett ANTAL våtservetter gick åt kan jag lova....

Ett ANTAL våtservetter gick åt kan jag lova….

Syskonmys i mammas och pappas säng

Syskonmys i mammas och pappas säng. Meja iklädd brorsans urvuxna Arsenaltröja där det står FILIP på ryggen. Hon älskade att ha den – inte svårt att förstå vem som var idolen va…..?

Kommentera

