Gravsten

Igår var vi och tittade på en ritning över hur gravstenen kommer se ut…….galet…..som allt annat i vårat liv. Efter semestern kommer den förmodligen vara klar. Tur var att vi fick se en ritning, då det stod fel födelsedatum. 11/2 2011 stod det, men prinsessan var född 12/2 2011. När jag stod där, kände jag att något var fel – men det tog tid att komma på vad. Vi rabblade hennes personnummer jag vet inte hur många gånger förra året, så det är i det ”formatet” vi kan siffrorna. 110212-xxxx……. Meja kunde sitt personnummer utantill – helt onormalt för en dryga 2,5-års tjej. GALET är ordet!

 

Tisdag 18 juni 2013

Natten var lugn…..ännu ingen neutropen feber – nästan rekord! Ännu inga tecken på blåsor, slem eller andra biverkningar. Känns helt konstigt att elakingarna förökar sig, du är så PIGG!

Pappa körde iväg Filip till förskolan, för att sedan åka och springa en runda. Medans han var borta kom Johanna – min allra finaste Johanna. Hon hade med sig mat till lunch-rart. Vi lekte en massa tills det var dags för dig att vila middag. Pappa var då tillbaks, så han,  jag och Johanna satt på verandan och åt lunch. Så åkte Johanna och jag ner till centrum och pappa och du tog en promenad ner till sjön. Där hade ni sett änder och små fiskar. Johanna och jag köpte en massa ”pruttlera”. Till dig, Fille, Siri, Maja, kusin Frida…..Så jagade vi runt på flera apotek för att få ny diflucan till dig…..

Efter att vi  hämtat Fille på förskolan, så åt vi falafel. Filip ÄLSKAR ju det, men han blev så himla hängig vid matbordet. Gav honom dricka och han åt massor med mjölk och åt sedan flera stora bitar vattenmelon- efter det blev han pigg och glad igen, så han låg nog lite ”back” på vätska helt enkelt.

Det blev en massa lek, bla var du pirat Meja!

Frida, min kollega, kom på kvällningen med en ärtpåse och en tygpåse som Filip ”beställt”. Han har velat ha en tygpåse liknande den du har till ditt supersnöre länge, så jag ringde sykynniga Frida….Du fick en virkad liten tårta, och så bjöd du Frida på en massa låtsaskaffe.

Du somnade gott när vi la oss och efter det låg både pappa och jag hos Filip och han somnade så gott mellan oss……

2 galna typer ;-)

2 galna typer 😉

One thought on “Gravsten

  1. Å vilket kafferep du ordnade för oss Meja.❤️ Så fylld av lek, glädje och bus att jag där och då inte kunde begripa hur pass sjuk du var och hur det skulle sluta. Kan knappt nu heller förstå…
    F U C K C A N C E R ! !

Kommentera

