Mamma, det finns inget skönare än……..

Igår när Filip skulle sova, kunde jag för första gången sedan min operation ligga ner bredvid honom. Han mös in sig riktigt gott och så sa han;

– Mamma, det finns inget skönare än…….att krama Meja. Att Meja är död känns verkligen jobbigt. Det är svårt att förstå att hon verkligen är DÖD.

– Ja Filip, det är jobbigt. Det är hur jobbigt som helst. Och det ÄR svårt att förstå. Men vi kämpar tillsammans Filip. Du, jag och pappa.

– Ja det gör vi.

Jag var helt inställd på att han skulle säga att det inte fanns något skönare än att ligga och mysa med mig. Det var ju såpass många dagar sedan vi kunnat göra det. Men nej då, som vanligt var det MEJA han hade i sina tankar. Finaste storebror, vad jag önskar att din syster var här med oss.

Dagens foton är från midsommarafton 2012, Meja var då alltså 1 år och 4 månader. Då var vi en helt vanlig familj.

Trevlig midsommar önskar jag er alla. Extra många kramar till alla er, som liksom vi tvingas fira UTAN……

Vår fine prins. Här 4 år.

Vår fine prins. Här 4 år.

Mina underbara.

Mina underbara.

Dansen har börjat. Meja spanar på avstånd.

Dansen har börjat. Meja spanar på avstånd. Alltså dessa ÖGON. Så fulla av LIV!

.....det tog inte många sekunder innan hon dansade med där hon stod och klappade i händerna av förtjusning! Till slut åkte till och med nappisen ur.....

…..det tog inte många sekunder innan hon dansade med där hon stod och klappade i händerna av förtjusning! Till slut åkte till och med nappisen ur…..

 

Torsdag 20 juni 2013

Inatt ropade brorsan in mig redan 00.30. Du vaknade när pappa skulle sätta välling vid 7. Jag gick över till dig då och efter en stund kom brorsan, vi 3 låg och mös en stund – så himla gott. Helt plötsligt kräktes du lite, pausade vällingen en stund så magen fick lite lugn och ro. Du fick resten efter ett tag och fick behålla det.

Pappa åkte och sprang efter att han lämnat brorsan på förskolan och du och jag gjorde oss iordning.

I denna minut är vi på dagvården och väntar och väntar på läkaren och dagens provsvar. Du börjar bli trötter här, men om du behöver blod idag så blir vi ju kvar här ytterligare ett tag! Nu har det gått ytterligare en stund och nyss så kräktes du upp ALL välling du fick för en stund sedan. Lilla Loppan.

Fick träffa en, för oss, ny läkare och blodstatus idag är; Hb 85, Lpk 0.4, Tpk 54, Neutrofila <0.1. Du behöver ingen påfyllnad, du ligger precis på gränsen. Men dessa låga värden är ju väntade. Före och efter du kräktes, var du förresten superpigg och sprang runt!

På lördag ska vi åter klockan 11, såvida det inte blir feber innan dess…..

Väl hemma sov du middag och vaknade precis innan brorsan kom hem – idag ansiktsmålad till en VAMPYR. Pratade med en av pedagogerna som sa att de denna veckan ”märkt skillnad” på honom. Inte konstigt…….vi har ju fått ett otroligt tungt besked…..När han och jag promenerede hem pratade vi en hel del och han sa att han ”vill att du ska vara på förskolan”. Han saknar dig så Mejis.

Under eftermiddagen fick du ett par smådoser välling och däremellan lite saft och vatten i sonden – det har varit VARMT idag så det är ju viktigt att du får i dig vätska. Du var under dagen ute länge och lekte med brorsan.

Ikväll fick vi en cheesecake som Siri levererade och senare kom Karin.S med matlådor och en matjessilltårta……vi har många fina människor runt oss.

 

3 thoughts on “Mamma, det finns inget skönare än……..

  1. Fina Filip! Sorgen att aldrig kunna ersätta saknaden av en syster.
    Fina bilder på en fin familj!
    Livet innan allt det svåra!
    Lycka för att ha haft. Sorg för att inte längre ha.
    Många kramar till er

Kommentera

