Fine Filip

Jag är så tacksam över att vår Filip är så verbal och så fantastisk på att sätta ord på hur han känner och tänker. Har skrivit om det innan, hur detta hjälper oss att hjälpa honom. Hur han hjälper oss.

Igår på dagen sa han ”Mamma, jag mår som bäst när hela familjen är hemma och alla mår bra”. Så fint och så fel – då det för en 6-åring ska det vara en självklarhet……..

När vi sagt godnatt och han skulle sova sa han ”Mamma, du är den näst bästa tjejen i världen. Meja är den bästa. Om Meja hade varit vuxen och jag hade haft barn, då hade Meja varit mitt barns faster”. Älskade prins…..

 

Fredag 21 juni 2013

Midsommarafton och även idag var det en STRÅLANDE Meja som vaknade. Desvärre var det en rätt låg mamma. Luften har lite gått ur mig Meja och idag var det extra tungt. Idag ska man till en midsommarstång och sjunga ”Små grodorna” och inte gå hemma och undra när en donator till ens fina fina dotter ska hittas…….du såg direkt på morgonen att jag var ledsen. Fina, inkännande Meja……

Ute var det till en början blå himmel och VARMT, men tidig förmiddag mulnade det på och sedan har det regnat av och till under dagen. Vi var ute i trädgården och du grävde i sandlådan och gick runt och sjöng ”Ja må du leva”…..

Du sov gott vid lunch och ropade så gott maaaaaaaammmmmmaaaaaa, när du vaknade. Du fick förresten behålla all välling vi gav dig igår under eftermiddagen och detsamma idag.

Vid 15-tiden åkte vi på en liten biltur, mest för att det skulle ”hända någonting”. Filip och du satt och busade i bilen och dina ögon LOG! Pappa gick in en snabbis på ICA och då fick du vara i baksätet hos brorsan och mig. Du var så glad och du stod upp och sjöng ”……utav kärlek och tro” (från ett Emilavsnitt).

Väl hemma igen blev det ett kort Skypesamtal med farmor och farfar och sen middag. Du åt några skedar ketchup…..

När du gick och la dig för kvällen, poppade Fille och jag popcorn och så pratade jag med honom om varför jag varit så ledsen/arg/tvär idag……det är SVÅRT att förstå vad din Fine bror och du får gå igenom.

 

One thought on “Fine Filip

Kommentera

