Ingen ork till att skriva idag

Så här blir det ibland – har ingen som helst ork till att skriva vissa dagar och då pressar jag inte fram något, utan hoppas att det blir annorlunda imorgon. Midsommarhelgen är snart över och jag hoppas ni alla har haft fina dagar.

 

Lördag 22 juni 2013

Klockan 6 tyckte du att det var läge att vakna- jag sov då inne hos Filip sedan ett tag. Pappa hade fått order av dig, om ett byte (alltså han och jag skulle byta plats) och jag tänkte att du skulle somna om……det gjorde inte du! Så du och jag snackade ett tag i sängen innan du ville upp och se på BK.

Vid 8.30 vaknade brorsan och du sprang och mötte honom och gav honom VÄRLDENS kram!

Vid 11 var det dags för Östra. Pappa och du åkte dit och Fille och jag hoppade av på Liseberg. Där var vi ända tills ni blev klara (16.30). Han och jag hade fina timmar där, åkte MASSOR, åt plättar, såg Kaninteatern där de trollade! Vi stötte på Frida (min kollega) med fam! Filip och Ruth åkte flera attraktioner ihop och hade jättekul. Fille hade dessutom tur och vann en Lisebergskanin och en påse bilar. Du fick påfyllning av både blod och blodplättar. Om inget händer innan, så ska du åter på tisdag kl 9.30.

Ni hämtade upp oss och du vinkade så GLATT när vi kom.Väl hemma åt vi middag (du ville inte ha) och sedan lekte och busade brorsan och du. ”Låt bli min sandal” säger du titt som tätt och flinar – Madicken……

Det blev lite kämpigt vid läggning, då ni som några ggr tidigare, bägge blev mammiga. Det löste sig till slut och när du och jag låg i vår säng, så spydde du upp all välling……Du har bara fått 4 mål idag – det är svårt tycker jag när du kräks. På sjukhuset ”fyller de ju upp” med dropp och TPN (alltså näringsdropp) när det krånglar…..

Nu sover ni bägge två gott och jag hoppas ni får göra så hela natten!!!!

Storebror på Liseberg

Storebror på Liseberg

 

 

2 thoughts on “Ingen ork till att skriva idag

Kommentera

