Gårdagens inlägg (inte första gången jag använder denna titeln….)

Har fått otroligt mycket respons på gårdagens inlägg, TACK! Flera av er vill att jag länkar på facebook, så jag kanske gör det….

Idag blir det en radda bilder, dock väldigt suddiga sådana. Härligt med suddiga bilder – det betyder FART (eller dålig fotograf eller jag menar kamera…..eh). Denna dag för ett år sedan var en riktigt fin dag. Meja sprang verkligen runt här som en superhjälte i mantel……och när Filip kom hem från förskolan sa hon ”jag är glad att du är här”. Sådana stunder och ord, gjorde att vi orkade kämpa lite till……..Och på exakt samma vis är det ju nu. Små små saker, händelser och ord gör att vi tar oss fram på vår krokiga väg. Filip hjälper mig varje morgon. När han ska iväg till förskolan säger han alltid ”Hej då världens bästa mamma med 2 barn”. Fine Filip. Och det är skönt att han kan säga hejdå, i början var det i princip omöjligt. Då var vi tvungna att säga ”vi ses snart” istället.

 

Måndag 24 juni 2013

De tidiga mornarna fortsätter älskling – men du vaknar pigg och glad, underbart!!!! Brorsan och du satt och mös i soffan ett bra tag innan vi åt frukost. Pappa och Fille tog sig en promenad till förskolan. Efter det åkte pappa, du och jag för att köpa en fläkt till badrummet. I bilen, sa du till pappa ”Du kör som Rory nästan” (alltså Rory racerbil). Gullunge! Det blev ingen fläkt, men väl ett par kuddar till soffan och en Happy Meal till dig. Du åt 3-4 små bett av hamburgaren! Vi tar inte in dig i några affärer, då du ju är så otroligt infektionskänslig – men tänker att det är gott för dig att få komma ut i världen och se något annat än hemmet och vårat andra hem, sjukhuset…..

Du och jag tog oss en go lunchtupplur, pappa tog sig då en cykeltur i skogen…….

Du har under dagen sprungit runt och varit ”Meja Superhjälte” i Filips riddarmantel! Meja Superhjälte är just vad du är!!!!!!

När brorsan kom hem från förskolan sa du till honom ”Jag är glad att du är här”……fina fina ni!!!!!

Efter middagen åkte pappa och brorsan till Gamla Ullevi för att se IFK Göteborg spela mot Mjällby. Du och jag fick ett MMS med en bild när Fille hoppade i en hoppborg och senare ett när han åt popcorn iklädd en IFK-tröja!

Till dig och mig kom morfar på besök – han hade varit på något inne i stan, så det passade ju perfekt när vi dessutom var ensamna! Han fick lite mat (alltså riktig) och du bjöd på kaffe och kaka (mindre riktig…..). Precis innan han kom, så bajsade du förresten – så skönt då det ju var flera dagar sedan! Det var full fart på dig under hela besöket och du var på ett lika bra humör som resten av dagen! Morfar åkte vid 19.30 och då läste vi ”Nicke Nyfiken får en cykel”, så skrev du ett sms till pappa och Filip (du älskar att skicka iväg symboler och figurer), sist såg vi 3 min på Mumin på Ipaden. Så la du dig på sidan och somnade som en stock!

Filip var nöjd, men TRÖTT när han kom hem i sin nya IFK-tröja. Nr 7 på ryggen och så stod det FILIP…….

IMG_1713 IMG_1716 IMG_1718 IMG_1720 IMG_1726 IMG_1727

 

 

One thought on “Gårdagens inlägg (inte första gången jag använder denna titeln….)

Kommentera

