Wow!

Tack snälla alla därute som läst, kommenterat och ”spridit vidare”. Igår läste nästan 1200 inlägget med mina ”råd”, idag har sidan visats över 1000 gånger! Helt fantastiskt. Det känns bra att det blev ett sådant mottagande. ”Råden” handlar ju såklart inte bara om oss, utan en hjälp till hur människor framöver i kris och/eller sorg kan bemötas- för är det något vi vet, så är det att medmänniskor drabbas. Jag önskar så att jag var på andra sidan, dvs att jag fick mig en tankeställare/hjälp på vägen genom att läsa mig till det. Men verkligheten är annan, jag har tvingats uppleva. Detta är vad vi har upplevt, så det är ju inte säkert att andra i samma situation har samma tankar. Men jag tror att vi delar detta med många andra.

Jag är medveten om att många människor är tysta för att de är rädda. Rädda att säga fel, rädda att tränga sig på, rädda för vilka känslor de tvingas möta – både inom sig själva och de drabbades känslor. Jag tror att vi tänker för mycket, analyserar, funderar……Vi måste VÅGA mer.

Det som kanske inte kom fram i mitt inlägg häromdagen är hur otroligt tacksamma vi är för all hjälp och stöd vi fått och får. Det är ovärderlig. Som jag skrev, så finns inte orken till ”ordentliga tack” – men de kommer komma. Någon dag.

Innan jag började skriva här nu, så satt jag – som så ofta – och tittade på kort. Visar er ett av mina favoriter på våra finingar. Uppe på landet, sommaren 2012. Meja 1,5 år, Filip 4. Kärlek.

IMG_2984 kopia

 

Tisdag 25 juni 2013

Idag när vi vaknade vid 7 kändes du varm…….38,4. Så kräktes du lite och när vi efter ett tag satte välling, så kom allt upp direkt. Tempen gick upp och ner – den pendlade mellan 37-38,1. Efter samtal med 322an så packade vi ihop oss och åkte hit. Pappa lämnade brorsan innan på förskolan, det är så TUFFT för honom det här med alla tvära kast hit och dit……Väl på plats så kräktes du igen och nu har klockan blivit 13.40 och det har kommit kräk många gånger. Meronem är insatt och för ca 1 timme sedan fick du febernedsättande då du var uppe på 39. En av doktorerna var inne en kortis förut och lyssnade på dig, men han kommer tillbaks senare.

Pappa stack iväg och köpte mat till oss och en Ipad att ha hemma. Alldeles för lyxigt att ha två i familjen egentligen, men den ena är ju i princip aldrig hemma då vi ju nästan bor här på sjukhuset…..”det räcker med” att Fille tas ifrån sin syster och mamma eller pappa hela tiden……

Nu är du skapligt pigg igen när de fått ner tempen – men hela fömiddagen var du riktigt låg lilla Loppan.

Doktorn kom tillbaks och pratade lite kring transplantation – han är så bra på att förklara och ”skala av”. Det är en riktigt svår behandling vi ska ta oss igenom Mejaj- det är en livshotande behandling……men det är ju din sjukdom också och det finns inga alternativ, detta måste göras och vi fixar detta Meja. Vi kommer fortsätta göra ALLT vi kan för att hjälpa dig.

Jag åkte härifrån vid 15.30 och hämtade Filip. Han klättrade upp i ett träd och ville inte alls gå med hem. Han kom ner när jag sa att morfar skulle komma. Siri hann före morfar, så hon och Filip lekte ett tag innan morfar hann komma. Vi åt tillsammans med morfar och sedan lekte han och Filip med beyblad (eller vad det nu heter…..). Så spelade de fotboll i hallen. Filip var IFK och morfar var Mjällby!

Fille somnade gott när morfar åkt hem och du hade somnat på 2 sekunder. Under eftermiddagen sov du förresten ett bra tag, febern gick upp rejält – så du har haft en KÄMPIG dag. Du hade frågat om brorsan skulle komma till sjukhuset och det första han frågade när vi kom hem från förskolan var om du var hemma……. Åh vad ni förtjänar att ha varandra nära.

En tuff dag.....

En tuff dag…..

Kommentera

