Så har det hänt IGEN

Klockan går mot 21. Chile och Brasilien slår straffar på varandra. Vi har ätit en tacomiddag på verandan. Vet att det är fredagsmys för de flesta, men vi är lite wild and crazy så vi tog det på en lördag. Micke valde inte vilken plats som helst, givetvis satte han sig så han kunde se in på tv’n i vardagsrummet. Läser man ovanstående rader, kan man tro att vi är en helt vanlig familj. Vi försöker. Vi måste leva på. Vi äter våra tacos. Lördagar, söndagar, måndagar – inga dagar kommer bli som förr. Men vi tvingas lära oss leva med det. Men just denna lördag känns extra tung. Idag förlorade världen ännu en kämpe. En prins som fightats mot en elak elak tumör. 11 månaders kamp är över. Pratade precis innan vi satte oss och åt med en nybliven änglamamma. Sänder över all kraft och styrka till dig, till er. Nu börjar er nya kamp. Den värsta utmaning ni och vi någonsin ställts inför. En ny änglapappa, änglamamma och änglastorasyster.

Till alla er andra. Njut av varje sekund. Ta tillvara på varje sekund. Lev livet!

Målet är att inga ska drabbas av det vi och lille L och hans familj drabbats av. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Varje krona räknas.

http://www.barncancerfonden.se/1309121559/

 

Fredag 28 juni 2013

Det var mycket spring här inatt, som vi visste att det skulle bli – men sköterskan vi hade var TOPPEN! Flera gånger hörde jag bara att en dörr stängdes och att hon gick ut! Du sov till 9.20, då vaknade du med bajs i blöjan. Du har haft temp hela natten, men något lägre än igår. CRP har gått ner till ”bara” 290. Läkarna var inne och sa att ”Meja tål mycket antibiotika”, så igår höjde de dosen.

Nu ligger du och sover, men jag märker stor skillnad på allmäntillståndet idag – du är mycket piggare! Du har pratat mycket mer, varit mer delaktig när vi läst etc etc. Du fick behålla bactrimet och vatten – men det var lite trubbel med backflödet. Det kom direkt alldeles gult=magsaft, men det gav inget utslag på lackmuspappret!? Läkarna visste inte vad detta berodde på. När jag provade efter ett tag igen, så var det mer genomskinligt och slemmigt och då gav det utslag!

Klockan är nu 15.30. Du somnade 13 och vid 15 vaknade du och pratade och mös. Jag gick på toaletten och när jag kom in igen så hade du lagt dig tillrätta och somnat om…….

Du sov totalt i 3 timmar. Pappa och brorsan kom och du gav dem armband som du och jag pärlade tidigare idag. Du var inte helt glad åt att Fille ville mysa idag – men vi hoppas och tror att han förstår varför! Fille och jag åkte hem vid 16.30-tiden, bytte om och gick sedan till en förskolekompis till honom där vi blev bjudna på tacos! Jättemysigt, men jag märker på Filip att han inte är helt sig lik.

Efter vilan var du förresten uppe på 39.2 igen – segt! Pappa och du var ute vid fiskarna iallafall – gott för dig att se något annat än rummet.

(Resten av dagen missades att skrivas ner…..)

Fille gungar hos en av alla goa kompisar!

Fille gungar hos en av alla goa kompisar!

7 thoughts on “Så har det hänt IGEN

  1. Precis vad jag tänkte när jag läste, ta till vara på varje sekund, lev och njut här och nu.. <3<3<3 Kramar

  2. Jag har suttit i 2h och läst igenom hela din blogg, kunde inte sluta… Jag har gråtit som om någon vridit på en kran men också lett till vackra ord från både Meja och storebror Fille (så klok, otroligt…) Jag är 24 år från Stockholm, har inga egna barn men mina yngre syskon står mig extremt otroligt nära och jag kan inte i min värsta mardröm föreställa mig vad ni går igenom. Skulle vilja ge er alla en lång varm kram.

    Jag kände inte er Meja i det verkliga livet men jag vill att du ska veta att genom din blogg så känns det nästan som att jag gjorde det, och tack vare dig och bloggen så finns nu i mitt medvetande och tankar en liten Meja, precis som i många andras medvetande och tankar. Vi i vår tur kommer att länka din blogg, prata om Mejas historia, ägna tankar åt Meja och familjen – på så sätt så kommer Meja att leva vidare för längre än föralltid, inte bara hos de som kände henne.

    Länge leve Mejas minne, och tack för att du så ärligt och öppet delar med dig av dina tankar. Ni är oövervinnerliga.

Kommentera

