Hjärta och hjärna är inte synkroniserade

Har flera gånger nämnt hur otroligt glad jag är över alla mail och kommentarer jag/vi fått sedan jag började skriva denna blogg. Sent igår fick jag ett mail som bland annat innehöll följande rader;

”Det går ju inte en dag utan att jag tänker på er och det har inte bara med dina blogginlägg att göra… Det kanske låter makabert på ett sätt men jag riktigt längtar efter varje inlägg. Även fast jag vet hur det går för Meja så kommer jag på mig själv att heja på henne. Jag blir så glad när crp går ner, när hon är piggare än dagen innan, när febern går ner, när ni får permission osv och så tänker jag att ”nu vänder det”, ”nu jäklar Meja, nu fixar du det här”.
Och så inser jag ju… Hjärta och hjärna är inte synkroniserade. Alls.”

Hjärta och hjärna är inte synkroniserade…….så är det…….

Ännu en dag är till ända. En dag som tyvärr varit rätt stökig här. Många småkonflikter mellan son och hans föräldrar. Hur vet vi vad som är vanligt 6-årstrots och vad som orsakas av det onaturliga liv vi lever…? Nu sover han iallafall gott sedan ett tag, tredje natten i nya rummet. De två första har han sovit hur gott som helst, hela natten igenom. Imorgon tar vi nya tag……

 

Lördag 29 juni 2013

Filip sov till 9.30 idag. Vi 11 kom morfar och hämtade honom (och lämnade lite mat till oss, så snällt…..). De drog iväg för att äta thaibuffé till lunch! Själv åkte jag hit till pappa och dig. Ditt CRP ligger idag på 230. Pappa drog iväg på en löptur igen. Det regnade, så han blev rejält blöt. Du skrattade så gott när du såg honom dyblöt!

Brorsan hade ätit massor av thaimat och även sushi till lunch – så han var helnöjd! Hemma hos morfar och mormor (fast mormor är på landet) hade han och morfar spelat fotboll igen. Brorsan hade nämligen packat ner sin IFK-tröja!

På kvällen åkte jag upp till brorsan och morfar. Du och pappa hade haft en lugn kväll och du hade somnat redan vid 19.30. Dock hade du vaknat ett par gånger och varit jätteledsen. Lilla Loppan!

 

One thought on “Hjärta och hjärna är inte synkroniserade

  1. Ja, jag håller med, hjärta o hjärna är inte synkroniserade… Tänker precis lika när jag läser om bra dagar, ”nu vänder det, nu blir du bra Meja, härligt!”, fast jag vet..
    <3<3<3 Kramar

Kommentera

