Bloggen – min dagliga stund med Meja

Jag riktigt längtar efter att sätta mig ner och skriva dessa inlägg. Bloggen har blivit min dagliga ”Mejastund”. Hon är i mina tankar nästan hela tiden, på ena eller andra sättet såklart – men bloggtiden blir verkligen ”mammaMeja-tid”. Jag har flera gånger funderat på hur det kommer bli när jag kommer fram till den 26 november. Dagen då jag kommer skriva om Mejas död. Vad händer sen? Kommer jag fortsätta bloggen? Ingen som vet. Kanske jag kommer känna mig färdig med skrivandet, eller så blir det precis tvärtom – att det har blivit ett gift.

 

Fredag 5 juli 2013

Idag sov brorsan till 9.40 – han älskar att sova godingen……Pratade med pappa och dig direkt då och fick reda på att vi skulle få lite permis redan idag! Så vid 12 var vi på plats utanför entrén för att hämta er.  Men så fick jag ett sms av pappa att det var ”kaos”, att du var jätteledsen och arg och du ville inte alls åka hem. Till slut gick brorsan och jag upp och du var verkligen så arg och ledsen – älskade unge! Inte lätt att vara på sjukhus i 11 dagar och sedan ”helt plötsligt” få åka hem. Men till slut, efter 40 minuter, lugnade du dig och så var allt hur bra som helst.

Väl hemma var det vilodags direkt och du somnade fort. Sen var du och brorsan och lekte ute, och även inne på hans rum. Det syntes på er bägge att ni var glada att ses och det på HEMMAPLAN!

Vid 18 skulle du vara tillbaks på sjukhuset. Fille var hos Siri medans jag körde in dig och pappa. När jag kom tillbaks fick Filip och jag mat inne hos Siri och de. Efter maten hade radarparet Filip och Siri en teaterföreställning inne på Majas rum. Teatern bestod av munspel, gapskratt, hopp upp från Majas loftsäng och så avslutades allt med ”nakendans”…….de är tokiga!

Fille somnade vid 22-tiden och du hade varit vaken ända till 23……

Vi älskar er!

Älskade ungar....

Älskade ungar….

En, minst sagt, fartfylld teaterföreställning.....

En, minst sagt, fartfylld teaterföreställning…..

 

One thought on “Bloggen – min dagliga stund med Meja

Kommentera

