Förra året idag, en rätt kass dag…….

För ett år sedan var en rätt kass dag. Det är jobbigt att läsa om de sämre dagarna. När jag tänker tillbaks på livet förra året, så är det nu de bättre dagarna som ploppar upp i huvudet. Det är skönt, att jag inte längre enbart tänker på Mejas sista dagar…..det känns bekant när jag skriver känner jag, har säkert skrivit det förut……Men det får ni ta, både här på bloggen och i verkliga livet. Huvudet är inte vad det varit…..

Filip har gått in i sommarlovstempo, idag sov han till 9.50 och hade då svårt att öppna ögonen. Nu sitter han ute i en solsäng och har det gott, har precis ätit upp en fullstor gurka från ett ”växthus i närheten”……

Människor runt om är semesterglada, gott att se – önskar så att jag vore där med.

 

Söndag 7 juli 2013

HSV’s besök vid midnatt gick dig obemärkt förbi, skönt! Men sen vid 2, så slog du huvudet i sänggaveln och det resulterade tyvärr i en lång vaken  och ledsen stund. Mitt i allt detta vaknade Filip och ropade in mig. Då blev du jättearg och vägrade låta mig gå. Pappa gick in till Fille som i sin tur blev arg över det då han ville ha mig där. Hans ilska släppte rätt fort som väl var. Du och jag var vakna till 3.30…….du var arg och ledsen om vartannat, så till slut tog jag upp dig en stund. Vi stod och tittade ut på månen och då sa du ”Jag tittade på månen i Tjustersby” (för bloggläsare kan jag informera att Tjustersby är där min familj har stuga, i skogarna utanför Sunne). Jag tror aldrig jag hört dig säga Tjustersby innan!? Och det var i julas du var ute i mörkret med morfar och tittade på månen – att du kommer ihåg det!

Vid 6 kom så hemsjukvården igen och du sov dig igenom det besöket. Vid 8.15 vaknade du, arg och ledsen. Det är så svårt att hjälpa dig när det blir så här……..Om det finns de som tror att allt är ”som vanligt” de få dagar vi har ihop hemma, tror FEL……

Förmiddagen gick och en sköterska kom vid 12 igen. När du fått din medicin, fick du ett rejält utbrott igen och tyvärr blir pappa och jag ibland lite irriterade på varandra vid dessa tillfällen vilket inte glädjer någon…..

Nytt utbrott efter vilan…..

På sen eftermiddag var Filip, morfar och jag iväg på utomhusteater i Gunnebo. ”Gris- en grymt bra musikal”. Den var jättemysig och Fille var NÖJD! Familjen Onsbacke var där också, så vi satt med dem. Pappa och du var inne på Östra för provtagning och så blev det en lungröntgen med. Ringde givetvis er i pausen för att höra hur allt gick. Det blir operation imorgon och vi fick idag reda på att ytterligare en infart i blodet behövs…..så imorgon blir det benmärgsprov, medicin i ryggmärgsvätskan, PEG i magen (istället för sonden i näsan)och en infart till…….älskade kämpe! Filip åkte med morfar hem för att sova där inatt. Du fick ta dig igenom 2 hibiscrubduschar (+ en imorgon…..). Nu ligger pappa och du och sover och jag ska ta mig en dusch och sen göra detsamma.

Den årliga utomhusteatern

Den årliga utomhusteatern

One thought on “Förra året idag, en rätt kass dag…….

Kommentera

