Kanske jag tar semester från bloggen nu, men vet inte…..

Vet inte om jag kan hålla mig borta från den. Min Meja-stund ni vet. Även om jag försvinner ”iår”, så kommer fjolårets dagar ticka på……

Har även idag vid havet. Dock inte Hönö, men med samma härliga sällskap. 4 goa ungar inkl vår prins. Ännu en dag med krabbfiske och salta bad (även idag badade jag – till och med flera gånger, vet inte vad som hänt!). Slapp åska idag tack och lov.

Har fått frågan ”Skrattar ni?”. Ja det gör vi, vi skrattar mycket. Som jag skrivit innan, så ligger skratt och gråt så nära varandra och för att orka gråta så MÅSTE jag skratta. Och jag gör det inte bara för att orka gråta, det finns många fina stunder där skrattet ”leder” över gråten, det finns många härliga människor som får mig att skratta.

Har även fått frågan ”Kan ni njuta av det fina vädret?”. Så raka och ”modiga” frågor – jag blir så glad när människor vågar fråga……..Och ja, vi kan njuta av det fina vädret. KAN i den bemärkelsen att vi faktiskt KAN, vi är inte instängda på ett sjukhus och med en stor klump i magen väntar på ett besked etc. Jag hade så gärna varit där och fortsatt kampen, hade gjort VAD SOM HELST för att fått vara där på 322an med vår Meja bredvid mig. Det vet ni. Men nu är det inte så. Hon kommer inte tillbaks vare sig jag njuter av solen eller inte. Så ja, vi kan och KAN njuta av solen.

Ska nu få en soltrött kille i säng. En soltrött men NÖJD kille.

Vi får väl se hur långvarig min semester blir, om den nu blir…..

 

Tisdag 9 juli 2013

Du hade sovit gott hela natten, skönt!!!! Du har fått mer välling i peg’en och det har fungerat bra. Du har alltså numer en slang rätt in i magsäcken! Du fick blod då du låg lite lågt och om behandling startar på torsdag, så slipper man ”krångla med det då”.

Fille och jag kom och hämtade er 12.30 – precis då var en sköterska inne och hjäpte till med tvätt och ”snurr” av peg’en. Detta ska göras varje dag.Väl hemma så åt vi lite lunch – du åt några skedar yoghurt. Du strosade runt lite här hemma och plockade lite med klistermärken du fick av mormor på posten. Du fick även ett par PIPPI-SKOR!!!!! Vilken min du fick när du öppnade paketet – så lycklig!!!!! Familjen Wallin stannade till här och sa hejdå då de ska åka härifrån idag (Johanna och tjejerna kommer tillbaka några dagar).

Du somnade vid 14.30 och sov gott till 16.30. Pappa och Filip åkte iväg och fixade några ärenden. Du vaknade innan de kom hem och då verkade det som om du hade ont. Du sa det inte, men det är inte alla gånger du ”erkänner” när du har ont. Jag gav dig Alvedon i peg’en. Glömde stänga klämman på den när jag var klar, så det blev som en fontän…….allt sprutade ut igen. Du piggade på dig och när grabbarna kom hem, gick vi över och grattade Matte som fyller år idag. Vi blev kvar i deras trädgård ett tag och du gungade, rockade rockring och busade.

En kort Skype med farmor och farfar blev det och när vällingen därefter var klar, så åkte vi ner till Stensjön så brorsan fick ta sig ett kvällsdopp! Du var lite ”stånkig”, så när vi kom hem gav vi dig oxynorm. Vi satt alla 4 i soffan ett tag och såg på Pippi – så himla mysigt! När det var dags att sova, låg vi alla på vår säng ett tag – Fille uppskattar detta så mycket (och vi andra med såklart…..) – så det ska vi göra så ofta vi bara kan……Du somnade rätt fort och när du somnat, la jag mig hos pappa och Fille. Älskar er 3 oändligt.

Imorgon är det dags att  ta nytt blodstatus och om trombocyterna är i nivå, blir det behandling på torsdag, annars måndag. Man såg förresten leukemiceller även på denna benmärg….. 

Fjolårets enda foto, taget av Meja ;-)

Fjolårets enda foto, taget av Meja 😉 Ni ser vad som går på tv….PIPPI.

 

One thought on “Kanske jag tar semester från bloggen nu, men vet inte…..

  1. En aspekt av hur nära skratt och gråt ligger varandra i sorgen hittade jag i ordspråket: ”Mitt under skratt kan hjärtat värka.”

Kommentera

