Värmlandsresa

Som jag skrev i inlägget dagen då Micke fyllde år, så var han helt fantastisk under förra året. Ja, han är givetvis lika fantastisk nu – men då ställdes ju saker och ting på sin ”spets”. När han sa till mig, sent på kvällen ”Ska inte Filip och du åka upp till Sunne ett par dagar, nu när moster Helena och kusin Frida kommer från Frankrike?”. Det var en märklig känsla, en konstig känsla att åka. Att inte ha ”något att ha koll på, tider att passa etc etc”. Meja var ju givetvis med i tanken hela tiden och vet inte hur många gånger per dag jag pratade med Micke för att få rapporter om precis allting……Men så SKÖNT det var att få andas några dagar. Att få sitta i solen. Att få äta i lugn och ro. Men det bästa av allt var att få se Filip vara FILIP. Det var första gången sedan Meja blev sjuk, som han lyckades ”släppa” och bara vara…….Han och kusin Frida lekte från första sekund hur bra som helst och gjorde så under alla de dagar han var där. Jag åkte hem efter några dagar, men han valde att vara kvar. Är så glad för att han gjorde det valet. Som ni vet, som jag tidigare skrivit om – så har han tvingats ta några otroligt svåra beslut redan i sitt liv……

 

Torsdag 11 juli 2013

Dags för block 4 i din behandling. Block 4 pågår under 5 dagar och är ett extrablock i väntan på din tranpslantation. Du kommer få 2 olika guldmediciner som tar lite olika tid. Den första tar ca 1 timme och den andra 3 timmar. Emellan dessa så måste det vara en vila på fyra timmar, så det blir heldagar för oss……

Filip och jag åkte idag upp till Sunne och överraskade mormor, gammelmormor och gammelmorfar. Din snälla osjälviske pappa sa sent igårkväll ”Ska inte Filip och du åka upp till Sunne ett par dagar, nu när moster Helena och kusin Frida kommer från Frankrike?”. Kändes jättekonstigt att åka ifrån er, men såklart skönt att få ”andas annan luft” och framförallt underbart för brorsan! Så efter att vi tagit TBC-spruta nummer 2, så drog vi norrut. Filip satt fram bredvid mig och var LYCKLIG. Ipaden var med, men inte igång en enda sekund. Vi satt och pratade och spanade hela vägen och hade en jättefin biltur.

(Till bloggläsare; från nu och framåt några dagar är det enbart Mickes ord ni läser. De flesta kort kommer vara från Värmland däremot, där Filip och jag var. På min dator finns ”endast” kort från min telefon och våra kameror, och det är ju denna dator jag skriver på…..ork har inte funnits att sitta ner och gå igenom alla kort på Mickes dator)

Dagen har varit bra för dig. Du är glad och pigg! Du ville inte ens sova middag och det är ett bra tecken! Vi hann med att vara en kort stund på lekterapin innan vi var tvungna att gå tillbaka och byta blöja……Din aptit har varit ok och du har ätit ca 2 dl filmjölk. Din farfar fyller år idag, så vi skypade med dem och grattade. Du var på bra humör och visade upp massa saker här på rummet. Vi avslutade kvällen med en tur till lekplatsen för att gunga, gräva, springa och leka kiosk. Du är så glad och lycklig när du får vara ute ohc leka vilket gör mig glad och lycklig också!  Vi passade på att leta reda på en ny, hemlig lekplats – så nu är den testad och godkänd. Vi håller den hemlig för mamma har vi sagt 😉

Vid 20 sa jag att det var dags att sova och du protesterade inte ett dugg – ett tecken på att du är trött! DU somnade inom 1 minut! En fin dag har det varit och du har varit pigg och haft roligt!

Givetvis ringde vi mamma och brorsan och sa godnatt!

Pappa och du vid "hemliga lekplatsen"

Pappa och du vid ”hemliga lekplatsen”

2 minuter efter att vi parkerat bilen i Tjustersby, stack Fille in i lekstugan.....

2 minuter efter att vi parkerat bilen i Tjustersby, stack Fille in i lekstugan…..

Det är gott med korv....

Det är gott med korv….

3 thoughts on “Värmlandsresa

  1. Hej!
    Vill bara säga att jag följer din blogg och den berör mycket.
    Du har den fantastiska gåvan att kunna skriva så underbart och naturligt.
    Skänker många kramar till dig och din familj ♥ ♥ ♥
    Kram Eva K

Kommentera

