17 juli

Onsdag 17 juli 2013

Jag sov inatt i Filips säng då jag är förkylder – ville inte ligga och andas på dig……Fille sov i tält ute på gräsmattan uppe i Tjustersby med morfar och Frida, mysigt och spännande!

7.15 vaknade du och ville upp direkt – kopplade igång morgonvällingen och så ville du att jag skulle lägga mig bredvid dig i soffan! Pappa stack iväg på några ärenden på förmiddagen, du och jag lekte här hemma och så vek vi tvätt. Försökte få tag på Filip några gånger, men han var inte intresserad av att prata med mig……

Till lunch åt du några pastasnäckor och drack lite vatten! Du somnade utan problem vid 12.30 efter att vi varit ute i trädgården ett tag! Pappa kom hem med sushi till honom och mig som vi åt ute i solen – det är toppenväder idag! Vi hann till och med sitta i solen en kort stund innan du vaknade.

Förresten, idag har du på dig en ny Lilla My-klänning som du fick av mormor igår. Det är 3 små fickor på den och där har du stoppat i din nappis……

Pappa köpte en hylla på IKEA där vi nu har placerat dina leksaker. Vi har ju så trångt här, så vi får ta ner en byrå där pappa och jag har kläder. Planen var ju att du skulle tagit vårat rum och vi flyttat ner i källaren……men så kom leukemin i vägen…..

Resten av dagen var vi växelvis ute och inne – vet inte hur många gånger du var inne i växthuset i dag och spanade efter tomater! Så promenerade du med mig bort till återvinningen där du slängde en massa skräp!

På eftermiddagen kom Anna med en flaska vin till pappa och mig – så när du somnat tog vi oss ett glas vin och lite ost och charkuterier på verandan – så blir det feber inatt så kör Anna. Men du somnade sval och fin och så hoppas vi det så förblir…..

Älskade fina Meja!!!!!

Vackra du i din nya fina Lilla My-klänning!

Vackra du i din nya fina Lilla My-klänning!

.......givetvis med ett klistermärke i pannan!

…….givetvis med ett klistermärke i pannan!

Stora tjejen hjälpte mig att slänga en hel massa vid återvinningen!

Stora tjejen hjälpte mig att slänga en hel massa vid återvinningen!

Kommentera

