18 juli

Torsdag 18 juli 2013

Jag sov i Filips säng även inatt, då jag inte vill riskera att smitta dig med min förkylning. Efter välling och bactrim var det dags att åka till dagvården för blodstatus. Vi träffade 2 olika doktorer idag. En av dem är en av de 2 som är transplantationsansvariga. Vi fick mer info kring konditioneringen, dvs medicineringen du kommer få innan själva transplantationen. Jäklar så tufft det kommer bli Meja. Tur att vi har en så MODIG och STARK dotter! Ingen idé att skriva om allt nu, utan det gör vi när det är dags! Du fick trombocyter och sen fick vi ännu mer info av den sjuksköterskan som ingår i transplantationsteamet. Klockan blev rätt mycket innan vi kom därifrån, så det blev en sen middagsvila för dig idag! När du sov, åkte jag och hämtade ut diflucan och handlade lite.

När du sovit var det dags för dusch och tvätt av peg’en- inte poppis alls. Det verkar göra så ONT på dig älskling. Det är pappa som sköter tvätten, jag har ännu inte gjort det. Jag kramar dig under tiden……..

Så kom farmor, farfar och Filip och du blev så GLAD över att se brorsan!!!! (och farmor och farfar med såklart). Fille tog skjuts med dem från Tjustersby. Det blev lite lek både ute och inne och så grillade vi. Du ville inte ha någon mat då,men du åt några pastasnäckor till lunch.

När du somnat, såg jag att det vätskade endel från dig peg – det var gult ”klet”. Ringde och pratade med en av sköterskorna som i sin tur pratade med en av doktorerna. Så länge det inte blir mycket värre eller om du får feber, så gör man ingenting. Dina värden var idag ”i princip inga” – så febern är nog inte så långt bort tyvärr.

Brorsan somnade SENT idag, inte så konstigt när han nu bytt ställe igen!

Älskade ungar!

 

Kommentera

