Tillbaks i stan

Nu är jag tillbaks här igen, tillbaks i stan. Imorgon ska jag försöka ge mig på några ”rader från iår” igen…..

 

Måndag 22 juli 2013

Vid 7 ropade du in mig (även inatt sov jag i brorsans säng….). Du var på ett strålande humör och du ville gå till soffan. Stackars pappa hade huvudvärk så han fick ligga kvar ett tag. Vi hade ett par mysiga timmar då vi läste, såg på Lotta på Bråkmakargatan, lekte och bytte blöja – det kom bajs vilket var skönt för dig, 4 dagar utan…..Gjorde dig sedan iordning och du fick på dig din klänning med körsbär på, du blev så STOLT!

Vid 10.30 åkte vi in till Östra och dagvården. Pappa släppte oss vid entrén och åkte sedan och parkerade. Innan han hann in, så var blod taget från dig och du och jag lekte massor med en docka som du badade och bjöd kaffe.

Vi hade med oss lasagne till lunch, du tog en tugga sen var du mätt sa du……lilla Loppa…..En av doktorerna kom och meddelade att blod var ordinerat, ditt hb låg på 75. Blodplättar 19 och neutrofila fortfarande i princip obefintliga.

Efter lunch fick vi ett rum och efter en bok somnade du GOTT! Jag smet då och köpte en glass till pappa och mig – även idag har det varit KANONVÄDER!!!! Blodet kom inte förrän 14.30 – precis när du vaknade. Det tar ju ett par timmar att få blod, då satt du och jag i sängen och ”jobbade med ipaden” som du säger 😉 När blodet var inne, åkte vi hem – du fortfarande på ett strålande humör!!!!!

Efter att pappa och jag ätit lite, så duschade du och så vred och tvättade pappa peg’en. Det kom en hel del blod – det känns som om en infektion är NÄRA hjärtat…….När du återhämtat dig från detta jobbia, stod du och sög vatten på din tandborste jag vet inte hur länge. Jag frågade ”går det bra Meja?” ”JA, svarade du – hur  går det för dig?”. Du är rolig du älskling!!!! När pappa och du la dig, kom Sofia med 4 muminglas till Filip och dig!!!!  Så gick jag en promenad med henne när du somnat!

Brorsan har haft en fin dag i Tjustersby – han sov till 9.45 i tältet!!!!!!

Du och jag och ett klistermärke på dagvården.....

Du och jag och ett klistermärke på dagvården…..

Har nog haft med detta kort förut, men det är taget 22 juli 2013 och jag ÄLSKAR det!

Har nog haft med detta kort förut, men det är taget 22 juli 2013 och jag ÄLSKAR det!

Mys i soffan

Mys i soffan

 

Kommentera

