Läste i Amelia……

……..om Emma, som miste sina två barn på ett tragiskt sätt. Ni vet, för flera år sedan – barnen blev ihjälslagna med en hammare och Emma själv även hon attackerad av ”tyskan”. Det går inte att likställa våra förluster, men vi har förlorat det finaste vi har (fast jag har en guldklimp kvar). Men kände igen mig i mycket av det hon sa, att vi verkar tänka lika på många vis. Det känns stärkande och ger hopp om att livet en vacker dag blir lättare…….Hon föreläser om vad som hänt och en fråga var ”Är det inte uppslitande?” ”Nej, jag lever ju med detta hela tiden”. Och så är det ju, så kommer det vara. Meja kommer ALLTID vara närvarande. Jag har fått frågan några gånger om bloggen inte gör att jag ”påminns” hela tiden, om det river upp mycket? Varje stund är hon med i tanken, vi pratar om henne så många många gånger varje dag, vi ser henne på alla foton vi har uppsatta, tittar på kort och filmer i telefonen. Det finns INGET som kan göra saker och ting värre – det är snarare läkande att skriva bloggen. Vet inte om jag lyckats formulera mig nu, så att ni förstår hur jag menar – men som vanligt lusläser jag inte mina rader, utan sätter punkt och säger godnatt denna vackra julikväll.

 

Onsdag 24 juli 2013

Även inatt sov jag i brorsans säng då jag inte vill ligga och andas på dig när jag är förkyld, och även idag vaknade du runt 7. Vi satt och mös under Filles täcke i soffan när du fick din välling.

Förmiddagen gick och flera gånger sa du att du ville lägga dig och sova/vila, inte likt dig……Du var i trädgården en runda och sprutade vatten på pappa – lika kul som alltid!!!!!

Du åt en sked yoghurt, det var allt du åt på förmiddagen och så somnade du som en stock vid 13. Efter ca 50 minuter gick jag in för att kolla tempen på dig, du hade ingen men tyvärr så vakande du. Du var så TRÖTT, men ville/kunde inte somna om. När du stod upp, så ”frustade” du endel – men du säger i princip ALDRIG att du har ont……Kände på din mage och den var HÅRD och du var inte glad i att jag tog på den. Med tanke på att det kommit så lite bajs, ringde vi till avdelningen och de ville att vi skulle komma in. En av doktorerna lyssnade på dig och skickade iväg oss till röntgen. Du var så LEDSEN när de tog bilder, men direkt det var klart blev du glad och du sa att du ville ha ett skrivblock. Du har varit på röntgen förr……Röntgen visade att dina tarmar är irriterade och att där fanns mycket gaser. De ville att du skulle vara kvar över natt och ha ”tarmvila”, så dropp sattes och pappa och du sover där inatt. Dina trombocyter låg på 5 (!), så du fick påfyllning. Vi tvättade peg’en efteråt och då din buk är så svullen – har du fått blåmärke av själva ”plastbrickan”. En kirurg var och lyssnade på din mage – men hon hade inte koll på den typen av peg. Man kan ju ”släppa på den” om magen svullnar, men hon visste som sagt var inte hur man gjorde det……

Jag ska snart sova här i ett TOMT hus – har inte sovit helt ensam här sedan långt innan brorsan föddes……Fille har förresten haft ytterligare en UNDERBAR dag i Tjustersby!!!! 

Inne i förrådet för att hitta ett fint örngott, det är förbjudet att gå in där egentligen - men vi fick tillåtelse.....

Inne i förrådet för att hitta ett fint örngott, det är förbjudet att gå in där egentligen – men vi fick tillåtelse…..

Världens finaste.....

Världens finaste…..

One thought on “Läste i Amelia……

Kommentera

