Lill Lindfors

Har alltid tyckt att Lill Lindfors känts som en ”härlig person”. Lyssnade på en podcast en dag i solen, Värvet där Kristoffer Triumf intervjuar Lill. Hon verkar klok. Hon fick frågan om hon har någon favorit bland alla låtar hon framfört. ”Ensam är man ingen, tillsammans är ett sätt att finnas till” blev svaret, en 9 min lång låt. Den handlar om hur fint det är att speglas i en levande varelse, utan det är man väldigt ensam. Tänkte då givetvis direkt på hur lycklig jag är som har Micke (ja och han som har mig såklart….) – hur jag inte förstår hur jag skulle fixat sjukdomsresan och den än värre resan nu efter utan honom.

Lill fick även frågan om hon haft ett bra liv och om hon misslyckats någon gång. Svaret var då i stil med att ”jag har haft ett fenomenalt bra liv, med vissa svackor, jag kan inte tänka mig att man kan leva ett helt liv utan svackor, utan sorger.” Ang misslyckanden var svaret ungefär som ”Livet är ett förhållningssätt, beror på hur man förhåller sig till det. Det är klart att jag upplevt saker som inte varit så bra som de borde vara, men då har jag tänkt eller gjort något av det så då blir det inte heller ett misslyckande”. Klokt eller hur. Att lägga kraft på rätt saker, att inte grotta ner sig i saker som egentligen inte betyder något…… Hon säger också att hon varit förskonad från sorg, att hon har sluppit mycket sorg.

Jag/vi är långt från förskonade från sorg. Men trots detta, så försöker vi förhålla oss till livet på ett bra sätt. Vissa dagar går det bättre, andra dagar sämre…….Men som jag skrivt x tusen förut, vi kämpar. Minut för minut, dag för dag.

 

Fredag 26 juli 2013

Det har varit en kämpig natt här prinsessan. Många kontroller och mediciner och du har sovit otroligt så du har vaknat till i princip varje gång ssk varit inne. Tenpen håller i sig och du verkar haft mycket ont i magen. Vid 5.10 vaknade du……idag var den röda svullnaden tillbaks (den var mindre när doktorn tittade på den igårkväll). Ditt crp ligger på 250 (frisk< 5 du vet…..) idag – så din infektion är kraftig även denna gång……Vid 9-tiden fick du morfin då du hade så ont i din mage. Man vill ej ge det för mycket nu, då det har en stoppande effekt på magen. Efter du fick morfinet, slappnade du av rejält och vid 10 somnade du. Just nu är klockan 12.30 och du sover ännu! 2 av doktorerna var inne förut, men kommer åter när du är vaken för att titta på knölen.

Du sov i närmre 3 timmar, sen var det tvätt av peg – ont idag med……

Ena läkaren kom åter och tittade på knölen och efter det målade ssk kanterna på den, för att vi ska ha koll på om den ökar eller minskar i storlek. Den kan ha med infektionen att göra, men det kan också vara leukemin som satt sig i huden……Idag sattes förresten 2 sorters antibiotika in, så nu står du på 3. Alla välkända för oss; meronem, vanco och ambisone.

Du har mestadels suttit i sängen idag – men på em satt vi alla 3 i köket och pusslade. precis innan det fick vi reda på att den tyska tjejen som vill donera stamceller till dig är FRISK!!!! Ännu ett steg åt rätt håll!!!!!

Jag åkte hem vid 18-tiden och åkte då och handlade lite. Sen hem till ett tomt hus…..Brorsan är ju kvar ännu i Sunne och har det BRA! Han blev väckt vid 11 idag……

Du fick förresten trombocyter innan jag åkte och efter att jag åkt, somnade du gott bredvid din fantastiska pappa. Din temp har varit 38-38,5 hela dagen – skönt att den inte stuckit iväg högre denna gång!

One thought on “Lill Lindfors

Kommentera

