Förra året – ännu en tuff dag…..

Kommer så väl ihåg när Meja och jag vaknade förra året, 1 augusti. Jag tyckte att hon såg lite sned ut i ansiktet, så jag bad henne att sträcka upp bägge armarna mot vilket hon klarade. Hon pratade ”som vanligt”, hon kunde le men var som sagt var lite sned. När sköterskan sedan kom in och sa detsamma, så kom klumpen i magen – tänkte innan att jag nog ”inbillade mig”.

Ännu en dag där Filip blev ”skickad hit och dit”, ännu en dag som han fixade detta på ett helt otroligt sätt.

Blir så arg på mig själv ibland. Filip har fixat så otroligt mycket längs resan – och så vissa dagar klarar jag inte av att hantera hans 6-årstrots överhuvudtaget…….Ska ju egentligen bara vara glad över att han är ”som en vanlig 6-åring”?!

Sitter just nu i källaren och hör honom genom fönstret, han har sprungit över till den pensionerade grannen där han trivs som fisken i vattnet…….så gott att han har kompisar, från små till stora!

Spretigt inlägg idag känner jag……som livet i stort är ibland!

 

Torsdag 1 augusti 2013

Natten har varit skaplig Meja, men det har varit mycket spring här inne. Vid 5 vaknade du och ville se på ipaden – detta gjorde du ”halvsovande”,men du kom inte riktigt till ro……så vid 6.30 fick du lite morfin och vid 7-tiden somnade du om och sov till 8.20. Du var ledsen när du vaknade och hade 38.2. Jag tyckte att du såg lite sned ut i ansiktet och detsamma tyckte sköterskan när hon var inne kort för att koppla ur paracetamolet.  Läkarna kom in hit direkt och nu väntar vi på att bli nerringda för en CT. Ringde pappa direkt såklart och till Anna, så Fille fick gå över dit. I detta nu är han på väg till Botaniska trädgården med dem och Annas föräldrar. De skulle åka buss, så Fille tyckte bara det var spännande – tror inte han kände att han blev ”bortlämnad”. 

Älskade Meja, vilken resa vi gör…….Du fick lite ”snurrmedicin” innan ct’n. Det surrade en hel del av apparaten, men du var FANTASTISK!!!! Efter ett tag kom en av läkarna in till oss och sa att hon inte kunde se något ”större” på bilderna, men att hon avvaktar röntgenläkarnas utlåtande. Pappa åkte hem och när vi låg och läste kom läkaren åter och sa att CT inte visade något konstigt. Så imorgon ska du sövas och en magnetröntgen och benmärgsprov kommer tas för att se om det är leukemin i sig som spökar……..ONT I MAGEN ÄLSKLING!!!!!!

Pappa kom tillbask och när du vaknade var du OROLIG och det tog tid innan du kom till ro. Igår lovade jag Filip ett kvällsbesök på Liseberg idag, vilket jag såklart var tvungen att hålla, så jag åkte hem och hämtade honom inne hos Siri och Maja. Du och pappa gick då in för att ta en dubbeldusch inför morgondagen…….Du hade varit jätteduktig, som alltid…….så hade ni tvättat peg’en och satt på nya tejper över cvk’n.

Filip och jag hade det mysigt på Liseberg, vi kom därifrån SENT så han somnade som en stock när han väl låg i sängen……

Tänker positiva tankar angående vad som händer nu, men det är en stor stor klump i magen såklart. Vår fina, fantastiska Meja!!!!!

 

Kommentera

