Ännu ett vidrigt besked……

…….på ett vis värre att få än då vi fick diagnosen. Behöver inte skriva mer, nedan kan ni läsa om en helt fruktansvärd dag för ett år sedan.

 

Fredag 2 augusti 2013

Ni hade haft ännu en rätt tuff natt här och du blev ”uppryckt” till operation. Så dubbeldusch 2 hanns inte ens med. Din fantastiske pappa var hos dig både när du somnade och vaknade. Snedheten i ditt ansikte är värre idag. När du sov, gjordes en magnetröntgen samt så tog man ett benmärgsprov och ett prov i ryggmärgsvätskan. En av doktorerna hade kommit in till er efter ett ta och sagt att hon ville prata med både pappa och mig då ”hon var bekymrad”. Jag fick fort rodda så att Filip fick vara hos Siri ett tag – de gick ner till sjön och badade. Sedan kom morfar och hämtade honom på eftermiddagen. Bilfärden hit till Östra och väntan var DJÄVULSK. Vi kände direkt på stämningen att det INTE var bra besked på gång. En av barnsköterskorna satt inne hos dig då du sov medans jag och pappa satte oss på läkarexpeditionen tillsammans med en av doktorerna och en sköterska. Så fick vi höra…….benmärgen var tom som vanligt, men i det som de fick ut så var det 82% leukemiceller och att tranplantationen är avblåst. Imorgon ska du få nya mediciner (3 st olika i 5 dagar). Svarar du bra på dem, sker en transplantation efteråt – svarar du inte bra på dem, så finns inget mer att göra. Lyften bara gick ur oss och tårarna kunde inte sluta trilla. Vår resa fram tills idag har varit långt ifrån enkel…….och nu ytterligare en ”vändning”, 4 dagar innan allt skulle sätta igång gällande transplantationen. Älskade Meja – du har kämpat som ett djur från dag 1, du ska inte ha gjort det förgäves.

Inatt sover både pappa och jag hos dig – vår fantastiska prinsessa! Brorsan har det bra hos morfar (mormor är ju kvar på landet).  

14 thoughts on “Ännu ett vidrigt besked……

  1. Jag ryser Maria! Dessa fruktansvärda samtal. Som att tiden fryser.
    Hur man rasar ner i ett hål.
    Men ändå måste man hålla skenet uppe.
    Fortsätta kämpa.
    Grabba efter nytt hopp.
    Vidrigt!
    Kramar ❤

  2. Jag vet att jag hade skriftlig kontakt med dej någon dag efter det här förfärliga beskedet förra året. Jag satt i sommargrönskan på landet och grät. Tårarna stiger i ögonen när jag läser ditt inlägg idag också. Ni har haft (och har fortfarande) en omänsklig börda att bära. Du skriver att det går upp och ner för er men jag måste ändå säga att ni är fantastiska som går igenom den här skärselden med kärleken till livet och varandra i behåll. Massor av kramar från Älvängen.

  3. Tårarna rinner fast jag vet hur det slutar och trots att jag inte känner er. Jag känner med er, som den småbarnsmamma jag är! Styrkekramar från en medmänniska ♡

  4. Jag minns den kvällen som igâr. F sprang och hämtade sin pappa ”kom fort, mamma grâter” och jag fick förklara hur rädd jag var att vi faktiskt skulle förlora vâr finaste lillkusin. Ja jösses. Vilket âr ni redan där hade. Vilken resa. Och jag säger som ovan: det viktigaste för mig som syster just nu är att se hur fint ni tar hand om varandra. Att du inte skulle klara av din sons tonârsfasoner? Asch! Jag klarar inte min dotters och jag har inte som du en enormt vass sten i skon precis hela tiden. Solrosorna blommar fortsatt här just nu och för mig kommer de för alltid, alltid höra starkt ihop med Meja. Hon finns i dem. Kram ys och tack för i sommar.

  5. Kära Maria. Minns detta svåra beskedet ni fick förra sommaren och det gör ont i hela mig när jag tänker tillbaka på den tiden. Som ni kämpade och som hon kämpade, er kära lilla Meja och nu måste ni kämpa er igenom denna oerhörda sorg. Hoppas att ni ändå kan låta lite ljus komma in i era liv. Tänker på er.
    Varma kramar💕💕💕

Kommentera

