Det jag skrev igår

…….alltså angående det vidriga beskedet, det var fjolårets besked jag syftade till. Fick några ”oroliga sms” med frågan vad som hänt. Men nej, inget nytt har hänt – vi har nog att tampas med jag lovar…….

Grabbarna är nu på bio, jag hade tänkt göra lite nytta – men orken finns inte riktigt.

Efter att jag skrev inlägget igår, så var jag ”tvungen” att åka till Meja, trots att vi skulle få gäster nästan precis. Att vara vid graven är ju det närmsta jag kommer henne, det närmsta jag kommer att få krama om henne. Att få känna hennes mjuka goa hand stryka över min kind och höra henne säga ”mamma, ääääälskling……”.

 

Lördag 3 augusti 2013

Natten har varit kämpig Meja. Många mediciner och kontroller och du har varit orolig däremellan. Du har ”bytt plats” på pappa och mig flera gånger om. Tidigt på morgonen började du kräkas och det har du sedan gjort flera gånger under dagen. Du har ju inget att kräkas upp, så det gör ONT!

Pappa åkte hem en sväng för att fixa några saker, du har sovit i princip hela dagen. Älskade älskade unge – nu är medicinen igång sedan 12.30, måtte den nu ta bort elakingarna älskling. Du är så jäkla tapper och ett liv utan dig finns inte.

Filip har sovit hos morfar inatt vilket är bra för honom – men han är så orolig över dig……ni två är de finaste ungarna på denna jord.

På kvällningen åkte jag upp till morfar och Filip och sov där – jag var så TRÖTT efter dessa tunga dagar……vår fantastiska SuperMeja. Fille hade haft det bra hos morfar, det är så skönt att veta att han är så trygg där!

Du hade fortsatt att vara trött resten av dagen/kvällen, pappa ”tvingade” dig att sitta upp ett tag – i ungefär 1,5 timme. Tyvärr har ditt illamående hållt i sig och totalt kräktes du 15-20 gånger under dagen. Det är bara slem och galla som kommer upp, det måste göra så ont älskade du……Vi ser det på dig, men du klagar inte överhuvudtaget. Du är gjord av stål Meja.

4 thoughts on “Det jag skrev igår

Kommentera

