Tacos och 4 vid bordet

Har precis ätit middag. Tacos (på en onsdag!?). Vår älskade granntjej (eller en av 2 rättare sagt) Siri sa till Micke när de sågs ute ”ni måste bjuda in mig när ni äter tacos”. Så vips var hon över och jag ljuger om jag inte säger att jag älskar när vi är 4 vid bordet…….

 

Tisdag 6 augusti 2013

Pappa sov hos dig även denna natt – sedan igår vill Filip att jag sover hemma hos honom varje natt…….han känner av att allt blivit allvarligare med dig…..Men så kommer det såklart inte bli. Jag behöver vara nära dig Meja, du nära mig, pappa nära Filip och Filip när pappa……Dessutom måste vi få andas annan luft än sjukhusluften. Ja alla utom du då, som inte har något val……

Jag lämnade brorsan på förskolan vid 10, egentligen skulle han inte börjat förrän om ett par veckor – man han har frågat när han får börja x antal gånger de senaste dagarna, så igår ringde jag och pratade med en av pedagogerna. Vi är helt överens om att det nog är bra för honom med lite vardag. En plats där han får vara FIILP. Lämningen gick jättebra, trodde nog det skulle lite svårt för honom men icke! Skönt! Åkte sedan raka vägen till dig och pappa.

Pappa och du hade en rätt bökig natt då det var läckage från blöjan x flera. Idag är det dag 4 av 5 på guldmedicinen Meja – detta ”special/testblock” som läkarna satte in……

Du åt lite pasta och köttfärssås till lunch – du satt uppe vid bordet, så underbart att se!!!!!!! Sen var det dags för ultraljud av ditt lilla hjärta och du var så MODIG!!!!! Du satt i mitt knä och var hur lugn som helst. Allt såg bra ut och direkt det var klart, bad du att få se i korgen…….Du är så otroligt omtänksam, så du bad personalen på hjärtmottagningen om en present till mig då du tyckte att jag var så duktig…..Älskade unge!!!!! När ultraljudet var klart, åkte pappa hem en stund- han tog sig en löptur innan han hämtade brorsan. De kom sedan bägge till sjukhuset och de stannade på Max och köpte med mat på vägen. Efter maten, satt Fille och pysslade med en av de underbara från lekterapin. Han gjorde Blixten McQueen i fönsterfärg. Så spelade han och pappa lite fotboll i korridoren och sedan tog de en promenad till pressbyrån och köpte sig varsin glass. Det förtjänade de bägge…..De hade tagit vägen via kulverten tillbaka, vilket brorsan tyckte var spännande!!!! Du och jag var hela tiden på rummet och mös, läste och snackade. Direkt efter ultraljudet somnade du förresten i mitt knä – det är så GOTT att vara nära dig Meja!!!!!

Brorsan och jag åkte hem, pappa och du hade en myskväll med böcker och film! Du hade somnat först 20.45 men inte så konstigt då du sov middag rätt sent!

Våra älskade fantastiska ungar!!!!!

Du är så söt när du sover.......men så SNED i ansiktet - våran älskade Meja!

Du är så söt när du sover…….men så SNED i ansiktet – våran älskade Meja!

Kommentera

