Det viktigaste här i livet……

Häromkvällen pratade Filip och jag om ipaden när han skulle sova. Som i så många andra familjer, har han som barn och vi som föräldrar lite olika uppfattning om hur mycket ipaden ska användas/dygn……..Jag sa något till Filip i stil med att ”det du verkar bry dig om mest just nu är ipaden/det du blir mest arg över är om du inte får ha ipaden”. Filip spände då ögonen i mig och sa ”mamma, säg ALDRIG så igen. Det jag bryr mig mest om är Meja och det jag är mest arg över är att Meja inte lever längre”. Givetvis blev det då ett extra hugg i hjärtat. Det är väl så att det är min högsta önskan – att det som vore det viktigaste i livet för honom är när han får ha ipaden eller ej………

Älskade Meja, var du än finns i detta nu – din bror och vi saknar dig så otroligt mycket……

Jag har världens finaste bilder från denna dag för ett år sedan, men min dator vägrar få fram dem…….Hoppas att den är mer samarbetsvillig imorgon (så många gånger jag bett den vara snäll mot mig, men inser nu att slutet är nära i vår relation……).

 

Torsdag 8 augusti 2013

5.40 hade du tyckt att natten var slut………det var bara för pappa att börja läsa om Anna och Långa farbrorn + kolla på film….Som tur var blev du trött efter ca en timme och ni somnade bägge om och vaknade till igen vid 8.45. Natten hade varit krånglig för er då du ju inte kan stänga ditt vänstra öga. Precis när du somnat igår, så lyckades pappa lägga en kompress över ditt öga men den rev du av efter ca 1 timme.

Jag och brorsan sov hemma som ”vanligt” dessa speciella dagar. Som väl är har Filip det så bra på förskolan. Han får leka med kompisarna och bara vara FILIP.

Jag kom till pappa och dig vid 10 och då hade ni precis fått besked om att vi kommer få permis under eftermiddagen!!!!!! 11.15 hade vi tid hos ögondoktorn för att de skulle kolla ditt vänstra öga. När vi träffade läkaren var du, som vanligt, modig och duktig. Hon fick titta och lysa med sina lampor. Det visade sig att hornhinnan är lite torr, så vi ska fortsätta med ögondroppar varje timme + en ”kåpa” som skydd när du sover. Du är verkligen otrolig när det gäller undersökningar etc. Du protesterar men går med på det mesta. Du förstår att allt är för att hjälpa dig.

12 var det dags för medicinen och efter det stack vi hem till vårt hus. När du såg huset blev du SÅ glad. Du och jag tog oss en tupplur direkt. Så gott att få vara nära dig, när jag inte sovit hos dig på några nätter! Pappa tog sig under tiden en löptur, hans sätt att ”tänka på annat” för en stund.

Vid 15 hämtade pappa Fille och han blev JÄTTEGLAD när han såg att det var pappa som kom till förskolan. Han hade sprungit fram till pappa och gett honom en bamsekram! När han väl kom hem, så satt han och du i soffan NÄRA varandra och myste. Ni tryckte i er smörgåskex och ”jobbade” med ipaden.

16.30 kom hemsjukvården och gav dig meronem. Det var inga problem och du tog som vanligt fram slangen till dem. När det var klart satte vi oss ALLA FYRA vid köksbordet och åt middag. Vet inte när det hände senast. Du åt riktigt mycket färsk fylld pasta och det syntes att det smakade gott!

Redan en timme senare vad du trött och ville sova (du sov väldigt kort med mig tidigare idag), så det var inte konstigt att du var trött…….Du ville så gärna sova hemma och det gjorde ont i oss att behöva säga att du var tvungen att åka tillbaka till sjukhuset……Brorsan och jag körde pappa och dig tillbaks. Väl inne på rummet hade du fått medicin samtidigt som pappa och du kollade på film. Strax innan du skulle sova, hade ni satt på ögonkåpan som egentligen heter ”fuktkammare” och du accepterade den bra! Hoppas att den håller tätt hela natten!

Älskade älskade Meja, tack för en fin dag!!!!!

 

 

 

 

 

 

Kommentera

