Fotboll

Har idag varit på min gamla hemmaplan och kollat på cupfotboll. En gammal lagkompis var där i form av tränare. Vi har inte setts på säkert 20 år (jisses, så gammal jag känner mig helt plötsligt…..). Det blev ett härligt möte, kort men varmt. Filip hade inte riktigt tålamod att stå och vänta så lääääääänge (i hans tideräkning mätt, hi hi) – då han skulle till mormor och morfar och leka och sedan sova över. Träffade även på en annan i laget – just dessa två är det som jag var bäst kompis med. En utav dem en målspruta och den andra slitvarg med mig längst där bak……..Riktigt härligt att se dem och nästa möte hoppas jag inte dröjer så länge.

Datorn är fortsatt småkrånglig mot mig, men jag hoppas att jag lurat den lite nu……..Fotona här nedan är alltså från 8 augusti förra året. Med risk för upprepning för ”jag-vet-inte-vilken-gång-i-ordningen”; kolla in kärleken dem emellan….. Kan inte låta bli att tänka på vilket band de hade haft till varandra om Meja klarat detta. Vidriga, vidriga sjukdom som tog henne ifrån oss…..

Smörgåskex, ipad och SYSKONET - så fint livet var vissa stunder under förra året.

Smörgåskex, ipad och SYSKONET – så fint livet var vissa stunder under förra året.

IMG_1980 IMG_1981 IMG_1982 IMG_1983

 

Fredag 9 augusti 2013

Natten hade varit bättre för er och fuktkammaren på ögat hade fungerat bra – skönt! Jag kom till er efter att jag lämnat brorsan och då hade precis en av doktorerna varit inne och sagt att vi får åka hem idag – bli utskrivna till och med! Din temp var 37.4 när jag kom, så det känns som om något nytt kan vara på gång……

De har satt ut vancomyosinet, så nu ska du klara dig på enbart meronem. Men vi får NJUTA av varje timme vi får hemma!!!! Du var på bra humör när vi åkte hem och du sträckte upp armarna i luften när vi backade in på uppfarten, älskade hjärta…..

Det tog tid för dig att somna och du sov bara 30 min. Jag låg bredvid dig och höll för ditt öga (blir nog att sätta  fuktkammare även vid middagsvila framöver….), men fick släppa då jag skulle koppla ur vällingen…..då vaknade du! Pappa var ute och sprang en sväng och åkte sedan och hämtade brorsan. När hemsjukvården kom, satt ni bägge syskon på golvet och lekte och hade jättemysigt. Ni satt länge länge i soffan och mös efter det.

Vi satt alla 4 även idag tillsammans vid köksbordet och åt. Tänk någon som är så SJÄLVKLART för de flesta är LYX för oss…….du åt rätt bra även idag, du fick pasta som var kvar sedan igår. Efter ett tag  å bad du om yoghurt, och åt några skedar av det med – så gott att se dig äta!!!!

Pappa och Fille var ute ett tag och studsade på studsmattan, du och jag satt då och mös i soffan.

Hemsjukvården kommer vid midnatt igen och så 8 imorgon bitti (om vi fortfarande är hemma vill säga…..).

När vi borstade dina tänder på kvällen, blödde det en del från tandköttet – så det måste vi ha koll på. ALLT påverkas ju av dina låga värden.

Vid läggdags låg vi alla 4 och läste ett tag. Det var lite kaosartat först när vi skulle sätta på din fuktkammare, men sen var det så mysigt så. Efter några böcker, gick pappa och Fille in på hans rum. Du var SEG och somnade först vid 22 – men det är inte så konstigt, du har ju inte sovit hemma på över 2 veckor!

ÄLSKADE UNGE!

 

 

2 thoughts on “Fotboll

  1. Fantastiska bilder! Tänk att ni lyckats fånga så många underbara ögonblick! Bilder är fina och ovärderliga minnen även om jag önskar av hela mitt hjärta att ni fått ha Meja kvar istället! Kramar Carina

Kommentera

