Minisemester

Är iväg på en minisemester med mina grabbar. Satt i förrgår och läste några dagar framåt i dagboken då jag visste att det var otroligt kämpiga dagar framöver som jag ville vara ”förberedd på”. Förberedd på någonting jag upplevt och vars fortsättning och slut jag så smärtsamt VET. Det gör ont att läsa och kände att jag ville ta första/värsta smällen innan vi for….

Skriver idag på en iPad och fann några kort här, inte en aning när de är tagna eller från vilket spel – mycket kan hända när ipaden är i ett barns händer 😉

image image image image

 

Onsdag 14 augusti 2013

Nattbesöket gick jättesmidigt och du sov sedan gott bredvid pappa. Jag låg hos prinsen inatt, då jag kände att vi behövde det efter bråk igår kväll. Du vaknade på ett bra humör och åt några få skedar yoghurt och några ”pyttekex” som du säger – du vet sådana där små salta kex som ser ut som fiskar. Efter att hsv gjort sitt morgonbesök åkte vi till Östra och började då på lekterapin där Stanley Cup-bucklan ”hälsade på” idag med Viktor Ståhlberg. Pappa var lycklig och fick bli fotad med honom, dig och bucklan 😉 Så upp till avdelningen där du fick blod. Du åt en smörgås under tiden och så gjorde du ett halsband. Idag ville du vila middag, så du sov en timme där. Dina värden idag är crp 34, hb 79, lpk < 0.1, tpk 31. Imorgon behöver vi inte åka dit sjukhuset, utan det räcker att vi åker dit på fredag!!!!!!

Vi tog en liten sightseeingtur på vägen hem, förbi Kamratgården – där IFK tränar. När vi kom hem gick pappa ut och klippte gräset, men bensinen tog slut efter en kort stund…….Du och jag lekte kurragömma under tiden och så satt du på pottan en stund, fast det kom inget. Men vi satt och pratade och hade en mysig stund inne i badrummet!

Pappa åkte och hämtade våra vinterdäck, då Kian ju ska lämnas åter – att vi redan haft den i 3 år!!!!! Så hämtade han upp Fille som smet in i växthuset direkt han kom hem och norpade en gurka!

Ssk kom och gav dig meronem och som vanligt var du hur cool som helst prinsessan!

Så var det dags för den dagliga cykelturen för Filip, och du tog en liten runda på trädäcket på 3-hjulingen.

Ugnspannkaka med korv i serverades och du åt rätt bra med korvbitar!!!!!

Jag har haft en riktigt dålig dag idag med på tok för kort stubin och uselt humör…..inte bra alls, men jag är TRÖTT och OROLIG Meja och då är det svårt att orka med alla gånger……

Efter peg-tvätt började du klaga över ont i magen och gjorde så sen 2-3 ggr till. Givetvis blev vi oroliga då det var så här den förra TUFFA infektionen började…….pappa pratade med en ssk på avdelningen som tyckte att vi kan avvakta och komma dit imorgon för att ev hämta movicol…..!?

Hoppas du får sova gott inatt prinsessan!!!!!

IMG_1987

Så liten och blek…….efter en påse blod kom färgen åter ”som vanligt”…..

2 thoughts on “Minisemester

Kommentera

