Alla dessa MEDICINER……

Fann så fina kort från denna dag förra året, som ni ser nedan. Det första jag ser på dem är förstås MEJA. Men när jag sedan tittar runt på bilden så ser jag medicinhörnan……..hur halva köksbänken togs upp av flaskor av olika slag. Fy f a n, rent ut sagt så mycket mediciner denna lilla kropp fick i sig de månaderna hon var sjuk. Hur vårat hem, direkt efter diagnos, förvandlades till ett apotek och sjukvårdsförråd. Källaren var full av kartonger med välling, kartonger med vällingaggregat, kartonger med sprutor i olika storlekar. Kräkpåsar högt och lågt, kompresser, material och mediciner till hemsjukvården…….Bara dagar efter att Meja dog åkte vi till sjukhuset med ALLT det där hemska. Mejas byrå med kläder står ännu orörd. Medicinerna var bara skönt att bli av med, ville inte se skiten efter att sjukdomen tog henne ifrån oss. Att göra oss av med hennes kläder är värre, det är ju som att förlora henne igen…..Kan låta galet för alla er som inte mist. Vet att jag, i ett annat liv, haft tankar tidigare om hur människor jag läst om gjort eller inte gjort. Men en sak är säker, jag vet INGET om det jag inte själv varit med om.

Fann fler kort här på ipaden. Här är hon inte gammal…..

image image

 

 

Torsdag 15 augusti 2013

Natten blev lugn – skönt! Fille ropade in mig ”någon gång inatt” – men annars har vi sovit bra.

Ssk kom som vanligt vid 8. Du åt lite lite yoghurt, men vi ville inte ”trycka på” med välling i och med gårdagskvällens magont. Jag lämnade brorsan på förskolan, sen åkte du och pappa till sjukhuset och hämtade movicol. Jag åkte till tandhygienisten. Att boka en sådan tid har inte varit lätt, vet ju aldrig hur vårat liv ser ut……men ringde i förrgår och fick en återbudstid idag. När jag kom hem (allt såg förresten bra ut för mig), så stack pappa iväg och sprang. Han hade gett dig movicol och välling direkt ni kom hem. När han var ute och sprang, så läste vi och efter ett par böcker så bajsade du rejält – så himla skönt för dig!!!!! Efter det så bakade vi blåbärsmuffins och du var världens finaste bagare med förkläde och kockmössa! Så en tjusig klänning under det. Världens vackraste Meja……

På förmiddagen åt du förresten en hel del ”pyttekex” – vi är så glada för ALLT som du får i dig älskling!!!!

Idag har vi sagt farväl till Kian – vi var och lämnade den och du somnade gott i bilen dit……

När det var dags att hämta Fille, tog jag en promenad dit med hans cykel då hans önskan var att cykla hem. Det är häftigt att se honom cykla, han är jätteduktig!!!! Du vill ha en lila cykel när du blir frisk har du sagt – KLART du ska få en lila cykel…….

Mormor och morfar kom och åt med oss, pappa gjorde fantastiskt goda biffar som han grillade! Någon riktig mat åt du inte, men du har fortsatt äta kex – heja Meja! Så har du fått 3 portioner välling, så du ligger bara lite back idag. Du var på ett strålande humör när mormor och morfar var här och du busade och höll på – du var MEJA helt enkelt.

Tvätt av peg gick bra lite senare, du var ledsen men tror ej att det gör lika ont längre. Jag hoppas att vi har rätt…..Vid tandborstningen hände något igen, vet inte riktigt vad det var!? Du var arg och ledsen ett tag, men det gick över som väl var. Låg alla 4 igen på vår säng och såg på avsnitt av ”Lisa”. Pappa påminde mig om att dessa stunder är FÅ (då jag försökte bryta efter två avsnitt….) – älskade fina ungar och älskade Micke.

Nu sover ni bägge så gott – hoppas det blir så hela natten!!!!

Så vacker......

Så vacker……

 

Så fokuserad och senare så STOLT när hon fick bjuda pappa på en alldeles färsk muffins!

Så fokuserad och senare så STOLT när hon fick bjuda pappa på en alldeles färsk muffins!

 

4 thoughts on “Alla dessa MEDICINER……

  1. Så fin tjej i härligaste kockmössan 🙂 så svårt med kläderna.. Jag som inte mist undrar över det här med åldern. Känns det jobbigt att hon aldrig kommer att åldras i minnet? Kanske låter som en dum fråga…. Svara om du vill. Kram en mamma till två små

    • Ja absolut,det är jättesvårt att ta in och så sorgligt att vi aldrig kommer få se henne växa upp – att vi aldrig kommer få veta vem hon skulle bli som stor. Kram tillbaks

Kommentera

