Idag ska vi heja!

I skrivandets stund sitter vi i bilen på väg mot Kalmar. Har avslutat vår minisemester i Karlskrona där vi haft några fina dagar med många militära inslag. Militärhistoria är väl inte mitt favoritämne direkt, men då vi träffade på en fd yrkesmilitär som var med 1981 då U-137 gick på grund i skärgården utanför Karlskrona – ja då var till och med jag intresserad! Avslutade gårdagskvällen med att se på bildspelet vi hade på begravningen. Underbara bilder och filmer på Meja, Filip, Micke och mig. Det är så fel så FEL att hon inte är med oss. Saknar henne så det gör ont.

I Kalmar ska vi heja fram Mejas älskade gudfar när han ska genomföra IronMan. Varför man frivilligt utsätter sig för detta förstår inte jag men……Som jag sagt till Anders, så tror jag Meja kommer vara med honom – hon vet vad det innebär. Hon utförde ju ett Iron Man i månaden ungefär……skillnaden var att hon inte gjorde det för ”nöjes skull” och att hon själv inte kunde välja om hon ville bryta loppet……

Kör nu så det ryker Anders!!!!! Simningen är nog i detta nu avklarad, men snart hör du våra hejarop!!!!!

 

Fredag 16 augusti 2013

Inatt var det en bökig natt. Fille blödde näsblod REJÄLT och ett par timmar efter det var du ”vaken av och till” och var arg/ledsen i en timme. Pappa körde du ut, så du och jag kämpade ihop. Du somnade om till slut och sen sov du dig faktiskt igenom morgonbesöket av ssk och vaknade strax efter att de gått.

Pappa och du åkte till Östra, där du fick trombocyter då de var nere på 8. Crp var nere på 23. Ni hade pratat med syskonstödjaren och gjort upp att Fille och han ska till Bushuset och McDonalds på tisdag! En av doktorerna hade meddelat att du nu på måndag ska sövas för ett nytt benmärgsprov…….puh, tuff väntan igen älskling. MÅTTE nu benmärgen visa ”det läkarna vill se” (och det VI vill se såklart….). Ditt allmänntillstånd (förutom förlamningen i ansiktet då) är otroligt bra just nu – SNÄLLA, kan det inte denna gången vara ett ”mått på hur det ser ut” inuti din kropp….!?!?

Prinsen och jag var hemmavid när ni var på sjukhuset och hade först en jobbig stund – men sen lekte vi och hade det MYSIGT! Efter lunch åkte pappa och Filip och uträttade några ärenden. Du passade då på att bajsa (dock bara lite, men vi är glada för allt som kommer ut….) – sedan dess har du gått utan blöja! Du kissade ett par gånger på golvet, men vad gör väl det!? Hade du inte varit sjuk är jag helt övertygad på att du hade varit blöjfri nu. Men nu har du ju knappt gått utan blöja – det är ju ”annat pyssel” mest hela tiden!

När ssk kom hem här, ville du sitta och läsa och sjunga medans du fick din medicin vilket vi såklart gjorde du och jag!!!! Även idag har du varit på ett strålande humör älskade unge och du har ätit – mest kex men ändå……

Pappa och Fille tog en cykeltur efter att vi tvättat din peg. Tandborstning och insmorning gick fint och då det ju kom kiss förut och jag sköljde av dig i duschen, så har du iallafall duschat halva kroppen idag.

Även ikväll låg vi alla 4 och tittade på ”Lisa” på svt play. Vi låg på vår säng och brorsan och du låg och höll varandra i handen hela tiden……

Paresen är sig lik, fast det har kommit lite lite snuva ur vänster näsborre ett par dagar – men det kanske jag redan skrivit!? Mitt huvud är inte vad det borde vara Meja…..

Nu har vi måndagens benmärg som nästa mål älskling – vi SKA vinna denna kamp……

Kommentera

