En sådan där lite seg dag

…….idag är en sådan dag. Det kom igårkväll mer och mer känslor efter besöket på sjukhuset. Många tankar som snurrar.

La igår över kort till datorn, kort från vår lilla tripp söderöver. Ropade till mig Filip och undrade om han ville titta, men han ville hellre se på kort på Meja……Så det blev också såklart. Sparade det bästa till sist, så vi började med Karlskrona.

Grabbarna

Grabbarna

Prinsen och jag

Prinsen och jag

Givetvis ville Fille ta kort han med, han lyckades med att få objekten att le iallafall ;-)

Givetvis ville Fille ta kort han med, han lyckades med att få objekten att le iallafall 😉

 

Ni får skrolla ner om ni inte orkar se fler kort, men kan inte låta bli att delge er denna underbara bildserie från 10 februari förra året, 8 dagar innan febern började. Vi är nere vid sjön och matar fåglar…….Vackra vackra Meja med de glada och pigga ögonen. Jisses så många pojkar du skulle charmat…….

IMG_9925 IMG_9926 IMG_9937 IMG_9939 IMG_9940

 

 

Onsdag 21 augusti 2013

Du hade sovit gott inatt bredvid pappa. Vancomyosin sattes in igår. Ditt crp låg på runt 50, men det LÄR stiga.

Hemma fick Filip ta sig sovmorgon och sen en lugn start på dagen, så jag lämnade honom först 11. Sen fick jag lägga mig en timme då jag hade så ONT i huvudet……..

Jag kom till pappa och dig vid 13. Du har bara lite feber, men däremot rätt ont i magen och vid peg’en. Den är infekterad igen. Grät av och till när jag var hos dig. Jag försöker se framför mig hur ett liv utan dig skulle vara, men det GÅR INTE! Detta bara MÅSTE gå Meja. Nu är det vår tur att ha oddsen med oss…….

Pappa tog sig en promenad och dusch medans du och jag läste och spelade på ipaden.

Vid 15.30 åkte jag och hämtade brorsan och när jag kom in på gården på förskolan, satt han högt högt uppe i ett träd 😉 Han och jag stack till ICA en sväng och där ville han vara i lekrummet. Så hem och direkt fram med cykeln. En runda runt kvarteret innan det var dags för att han skulle klippa sig. Han blev så fin så fin vår store prins. Jag kämpar Meja, det är svårt att tänka på något annat än DIG och vad som händer, men Filip behöver oss mer än någonsin – så jag försöker göra allt så ”vanligt” som möjligt…..

Pappa och du hade haft en bra eftermiddag och du hade somnat runt 21. Brorsan somnade lite därefter. När han hade legat ett tag, alltså innan han somnade så blev han plötsligt lite ledsen och ”ville prata med pappa”. Som väl var, var ni fortfarande vakna då så han fick prata med er på facetime och säga att han älskar er…….

På förskolan hade brandlarmet gått förresten, då det var fel på någon sensor på vinden. Detta satte nog igång många tankar hos brorsan, då han låg och var orolig över att det skulle börja brinna i vårat hus.

Vi älskar er två så otroligt mycket – ni är det bästa vi har gjort!

Det är KUL att cykla....

Det är KUL att cykla….

IMG_2006

8 thoughts on “En sådan där lite seg dag

  1. Vilka härliga kort från Karlskrona vännen! Fina, fina familjen.
    Men en av er saknas såklart.. Vackra, lilla Meja! Vilka ljuvliga kort på henne Maria. Det är så ofattbart svårt att förstå att denna goa lilla tjej inte finns på denna jorden längre.. Ofattbart. Men jag är säker på att hon är den allra charmigaste ängeln i himlen! ❤️

Kommentera

