Vårat liv

Vårat liv finns idag ”kort sammanfattat” på en tavla i köket. Älskade Meja, du kommer ALLTID vara med oss. Filip hade idag med lite pyssel hem från skolan (jorå……det fortsätter komma skapelser dag efter dag). Idag hade han gjort sig ett eget bokmärke, då vi till hans böcker haft servett, reklamblad – ja ni vet, man tager vad man haver. Nu har han det finaste man kan ha. På ett lite tjockare papper har han klistrat fast 2 fjärilar. När jag hämtade honom sa han ”Mamma, vet du varför jag valde just fjärilar?” ”För att Meja älskade fjärilar och för att fjärilar är vackra”. Finaste storebror.

Han sover nu gott. Simskolan började för terminen idag och den sög energi 😉 Jag orkade inte tänka på mat idag, så mitt förslag var smörgås och lite yoghurt till kvällsmat. ”Men mamma, jag är ju vråååålhungrig – det blir man av att simma”. Så det fick bli delikata Mamma Scans köttbullar. Ungen åt upp nästan ett helt paket (det lilla men ändå….). Så dagens lärdom är att alltid se till att det blir ”riktig mat” på måndagar…….

 

Söndag 25 augusti 2013

Klockan 9 hade pappa fått väcka dig idag. Han hade lite tidigare försökt väcka dig, frågat om du ville sova mera och du hade bara mumlat mmmmmm till svar. Crp har tyvärr gått upp idag, till 150 0ch inga vita blodkroppar är i sikte…..Du fick påfyllning med trombocyter på förmiddagen och under tiden hade pappa och du kollat på spöket Laban.

Filip och jag stack iväg på hans fotbollsträning. Innan vi gick dit, så tog han fram ditt ”gruppförskolekort”. ”Vet du varför jag tog fram det mamma?” ”För att jag så gärna vill se Meja på förskolan…….” Din bror älskar dig så otroligt mycket!!!!!

Solen sken när vi var på fotbollen, lite skillnad mot förra söndagen då det var REGN! Fille gick med Elias hem och jag åkte och hämtade pappa och dig. I skrivandets stund sitter du och jag i soffan och tittar på Nicke Nyfiken. Du har inte velat äta något idag heller prinsessan.

Senare på dagen fick du högre temp och den var uppe på 38,3 – vi ringde och pratade med en av doktorerna som sa att vi skulle ta alvedon och se om det hjälpte. Tempen gick ner något, så vi fick fortsätta dagen hemma.

Pappa tog sig en löptur och så tog han med sig Fille hem på tillbakavägen. Han fick nästan en heldag ihop med Elias – så roligt och ”avkopplande” för honom. Direkt han kom hem, så satte ni er på golvet och kollade på film- givetvis höll ni varandra i handen. Vi upprepar det gång på gång pappa och jag, men ni är helt FANTASTISKA mot varandra. Aldrig ett ont ord eller tjuvnyp – bara mys och KÄRLEK.

Även denna dag körde vi pappa och dig tillbaks till sjukhuset, väl där hade du fått morfin direkt då det var duschdags och du hade en del ont. Hibiscrubduschen gick bra, pappa tvättade peg’en samtidigt och sedan slog han in dig som ett paket i en handduk – så hade du suttit i hans knä och där hade ni suttit och myst i över en timme…….Som pappa sa ”det var en sån mysig stund, då han satt så nära dig att han kände din puls.”

Imorgon är det sövning igen, så vi hoppas alla på en lugn och fin natt så att du är utvilad. Nu bockar vi av ännu en ok dag och det är en dag närmre transplantationen. Bara 8 dagar kvar nu inklusive två sövningar med medicin i ryggmärgsvätskan.

Tack för ännu en fin dag Meja – vi älskar dig så otroligt mycket vår fina prinsessa!!!!!

Vår fotbollskille!

Vår fotbollskille!

IMG_2026

Älskade vackra mysungar……

4 thoughts on “Vårat liv

  1. Fina bilder! Minns att jag mötte er på fotbollsplanen just denna dagen för ett år sedan. Tänker på er varje dag! Kram

  2. Tack för att ni delar med er av er resa. Både för att jag som läsare får lära känna båda era barn men också för att det hjälper mig som arbetar inom skola och förskola med hur vi ska möta de familjer hos oss som mött samma öde som er. Hela mammahjärtat skriker och protesterar när man läser om Mejas kamp, samtidigt känns det fint att också läsa om hur omsluten hon varit av er och Filips kärlek. Tack för att vi får vara med och dela er resa!

Kommentera

