Klippning

Idag har både Filip och jag varit hos frissan. Denna fina frisör som är världens snällaste, men som alltid fick Mejas underläpp att börja darra. Varje gång vi var där inne (när vi beställde tid till någon eller när brorsan klippte sig), så började läppen darra och stora tårar trilla nerför kinden – från det att hon var en liten skrutta. Förstår inte varför. Men när hon klippte sig där (det blev bara en gång…..) så gick det hur bra som helst. Hon var då 1,5 år ca. Tog några ”före och efter-bilder”, har för mig att jag visat ”efter” här på bloggen förut. Hursom, när hon klippte sig – så tyckte frisören att jag skulle ta med mig en lock hem och spara. Då tyckte jag inte att det var så nödvändigt egentligen – vi hade ju levt med låååångt hår från första stund, så håret var liksom ”ett med Meja”. Svårt att få fram hur jag menar känner jag…….Men det jag vill komma till, det är att jag idag är otroligt tacksam att vi satte ihop en tofs med ett gummiband och tog med det hem. Det ligger i Mejas ”Mina första år”-bok. Så mycket som är tomt och kommer förbli tomt i den boken, inte för att vi varit slarviga att skriva i den……om det ändå vore så.

Före klippning. Älskade snutten som ALLTID var nära, dess nos gärna i näsan....

Före klippning. Älskade snutten som ALLTID var nära, dess nos gärna i näsan….

Nyklippt och vacker som en dag.

Nyklippt och vacker som en dag.

IMG_9468

 

 

 

Onsdag 28 augusti 2013

Du fick inatt insatt en fjärde sorts antibiotika då du hade fått temp igen…….du hade sovit skapligt, men pappa somnade SENT. Detsamma gjorde jag hemma – det är HEMSKT att vara ifrån dig älskade unge och det är HEMSKT att vara ifrån pappa och Fille – vill vara en FAMILJ……

Brorsan blödde lite näsblod i morse, så han kom lite sent till förskolan. Jag kom till pappa och dig vid 10 och först var det tänkt att vi skulle åka hem på permis tills ikväll – men då du kräktes lite och din temp steg, så tog vi beslutet att stanna kvar. Vi åker inte hem till vilket pris som helst! När du kräktes, var det mest slem som kom. Precis innan fick du lite morfin då du hade ONT i magen. Samtidigt som du var skruttig, så var en psykolog här och vi pratade lite om brorsan. Det låser sig ju så för honom ibland och han vill att man ska ”göra om” (ta på ny tandkräm, lägg tandborsten där den låg etc etc etc)……vi fick bekräftat att vi nog gör ganska rätt när vi ”väljer våra strider” – men att det inte alltid är lätt att avgöra det (alltså vad som är rätt och fel) när vi är i denna otroligt pressade situation…….

Pappa åkte hem och tog sig en löptur innan han hämtade Filip. Du och jag läste massor, lekte kurragömma, lekte doktor. Så såg vi på Dora på ipaden och helst plötsligt satt du och räknade till 7 på engelska!!!!! Wow!

Pappa och Fille kom och du ville direkt att han skulle sitta hos dig. Så härligt. Efter en stund fick du ont i magen så du fick lite mer morfin. Nu sitter brorsan och du bredvid varandra i sängen och ni håller varandra i händerna. Ni är LJUVLIGA mot varandra älskade älskade barn……..

Dagens värden är förresten; crp 90, hb 104, lpk <0.1, tpk 11, neutrofila < 0.2……..Snart en månad sedan du slutade förra blocket och INGA vita ännu……Imorgon är det dags för narkos och medicin i ryggmärgsvätskan igen OCH ett benmärgsprov. På fredag kommer de nog ta beslut vilken ”väg vi ska gå”……ska du få tyska celler, eller celler från pappa eller mig? Bryr mig inte ett dugg om vilka det blir, bara du blir FRISK!!!!!

Prinsen och jag var kvar till 17.30 och det var kämpigt för honom att säga hejdå……..När vi åkt, tog du dig en hibiscrubdusch- pappa bad om hjälp, så en av de underbara barnsköterskorna kom och assisterade. Efteråt hade pappa gjort ett paket av dig igen och så satt ni och mööööös i fåtöljen. En av läkarna kom in, tillsammans med en infektionsläkare. De kollade på utslagen på bålen och de tror att du kan ha fått bältros. Det är smittsamt, så de var osäkra på om vi skulle få stanna på avdelningen eller flytta till infektion. Till slut bestämdes att vi får vara kvar och medicin mot viruset sattes in direkt.

Sedan hade ni suttit i sängen och såg på Dora. Pappa hade märkt att du blev tröttare och tröttare. Batteriet i Ipaden tog slut och då la du huvudet på sned och somnade, sittandes……..Du hade valt ut ett par böcker ni skulle läst, men de får bli lästa imorgon istället……

Tack för ännu en dag tillsammans med dig – vi älskar dig!

Underbaraste ungar....

Underbaraste ungar….TPN (näringsdropp in i blodet) och någon antibiotika går samtidigt som ni mös och kollade på film.

Pappa, du och Fille tränar på tecknet "hang loose"....

Pappa, du och Fille tränar på tecknet ”hang loose”….

IMG_2051

 

Kommentera

